.HEKTS,ISGSY,BOLUC,ve EREGL son hareketlerde yarisini sattim....su an faiz ve bono tarafinda agirlikli olarak beklemedyim.....
Cafe Borsa & Muhabbet
Collapse
This topic is closed.
X
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
-
Alttaki acizane yazı tarafımdan yazılmıştır
Din üzerine...
Sanal alemde din üzerine o kadar sığ, o kadar cahilce tartışmalar oluyor ki kendimi bu yazıyı yazmaktan alıkoyamadım.
İslamiyet, diğer semavi dinleri (Musevilik ve İsevilik) yok saymaz; aksine temel olarak kabul eder. Önceki dinler de meşrudur ve bu dinlerin kitapları da Allah'ın gönderdiği 'meşru' kitaplardır. Ancak, zaman içinde görülen aksaklıklar üzerine bazı 'düzenlemeler' yapılarak son din olan İslamiyet ve bu dinin kitabı olan Kur'an gelmiştir.
Dinlerin tamamı, insanlara yol göstermek ve onların doğruları öğrenmesine yardımcı olmak için var olmuştur. Bu amaç dışında algılamaya sebep olan her türlü söylem, ya bu dinlerin temel öğreti kaynağı olan kitaplarında bozulma olduğunun (örneğin İncil), ya da bu kitaplardaki ayetlerin yanlış yorumlandığının delilidir. İslamiyet'ten önceki dinlerin kötü dinler olduğu söylenemez.
Gerek önceki dinlerde, gerekse İslamiyet'te, dini konularda yapılan yalan yanlış yorumları algılamak çok zor değil. Biraz okumak, biraz kafa çalıştırmak yeterli. Ancak kafalar çalıştırılırken şeytani planlara dini kılıflar bulmak için değil, kişisel çıkarlar için değil; sevgi için, barış için, faydalı işler yapmak için, kısacası insan olmak için çalıştırılacak; bu kadar basit.
Örneğin meydanlarda "Yaratılanı yaratandan ötürü severiz" diye bas bas bağırıp Suriye'deki iç savaşı kışkırtan, Mısır'daki kargaşayı tahrik eden, içerde ise her fırsatta fesatçılık yapan, inancını farklı şekillerde yaşamak isteyen insanları dışlayan bir başbakanın, 'yaratana' olan saygı ve sevgisi (hatta inancı) ne kadar inandırıcı olabilir?
Bazıları Kur'an'ın da değişmiş olabileceğini iddia ediyor. Kur'an'ın değiştirilmiş olduğuna ihtimal vermiyorum; tek sorun, (doğru ya da yanlış olarak) farklı şekillerde yorumlanmasında.
Her ne kadar "İslamiyet'te ruhban sınıfı yoktur" dense de, dini inançlar üzerinden geçimini sağlayan, hatta geçim sağlamanın ötesinde, dünya nimetlerinden bolca nasiplenen bir sınıfın varlığı inkar edilemez.
Birbirinden 'daha akıllı' ve 'daha bilgili' olduklarını iddia eden bu 'din alimleri', marifetlerini sergilemek için yarışırken dine büyük zarar veriyorlar. İnsanların kafasını karıştırıp, İslamiyet'in anlaşılması ve uygulanması zor bir din olarak algılanmasına sebep oluyorlar. Oysa basit olan kolay öğrenilir, kolay uygulanır. Sanırım Allah'ın da arzuladığı budur.
Kendi yolumuzu çizerken bu 'çok bilmişleri' bir tarafa bırakıp işin özüne inersek işimiz kolaylaşır. Allah'ın varlığına inanmak, Allah'ın yarattığı varlıkların tamamına sevgi ile yaklaşmak ve kalplerimizi kötülüklerden arındırmak inancın temelini oluşturur; gerisi teferruattır.
İbadetler ise kullar için değil, Allah için yapılır. Dolayısıyla eksik yapılan ibadetlerin hesabını soracak olan sadece Allah'tır.
İsra Suresi'nin 13. ve 14. ayetleri der ki:
- Her insanın amel defterini boynuna doladık, kıyamet günü açılmış bulacağı kitabı önüne çıkarırız.
- "Kitabını oku! Bugün hesap görücü olarak sana nefsin yeter!" deriz.
Olay budur!
İşin özü nefiste!Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!
Yorum
-
İnsanlarda aradığım en önemli özelliktir kendini bilmek. Mühim olan insanın içinin dışının bir olması. En azından kendisinin farkına varmış olması bile bir aşamadır.vahhun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yorum
-
Hırsızlık soruşturmasından 1 gün önce...Allah'ın adaleti !TUNCELİ'nin Ovacık İlçesi'nde iki yıl önce PKK'lı teröristlerin silahlı saldırısında şehit olan Cumhuriyet Başsavcısı 34 yaşındaki Murat Uzun'un eşi Cihan Uzun, olayda ihmali olan kamu görevlilerinin tespit edilip cezalandırılması için yaptığı suç duyurusu İçişleri Bakanlığı'na takıldı. İçişleri Bakanı Muammer Güler imzasıyla 16 Aralık 2013 tarihinde savcılığa gönderilen yazıyla 10 kamu görevlisi hakkında soruşturma izni verilmedi. 6 kamu görevlisi hakkında da ön incelemeye gerek duymadı. Şehit eşi Cihan Uzun, "Neden sorumluları hukuk yerine bakanlık aklıyor? Neden soruşturmaya bile izin verilmiyor? Kim kimi koruyor? Bu kararla şehit eşimin kanı Ankara'nın üzerine sıçramıştır" dedi.
http://www.gercekgundem.com/guncel/3...rusturmasi-yok
Yorum
-
aok75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterDeatn abim eline sağlık. Senin yazı uzun olmuş. ben kestirmeden yazmışım biraz.
Evet özü aynı.
Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!
Yorum
-
REİS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterbovespa düşmem diye direnişte, 90.750 maliyetli şortlarımı 89.300 den kapattım.geceye flat girecem...
Güzel para kazandın, bereketini gör.Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!
Yorum
-
keye mantalitesi yaptın reis abey olmadı şimdi...REİS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterbovespa düşmem diye direnişte, 90.750 maliyetli şortlarımı 89.300 den kapattım.geceye flat girecem...
karda pozu kapatıyon
5-10
günlük altında psar günLük sat verdi
macd ucunda...
ama henüz
değil
yarın beLki....
Yorum




Yorum