Cafe Borsa & Muhabbet

Collapse
This topic is closed.
X
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • che big
    Katılımcı
    • 09 Ekim 2012
    • 142

    #4576
    .HEKTS,ISGSY,BOLUC,ve EREGL son hareketlerde yarisini sattim....su an faiz ve bono tarafinda agirlikli olarak beklemedyim.....
    İnsanı yaratmak mı tanrının büyük hatasıydı;
    tanrıyı yaratmak mı insanın büyük hatasıydı ?

    Yorum

    • vahhun
      Çalışkan
      • 12 Ağustos 2013
      • 2846

      #4577
      "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

      Yorum

      • REİS
        Tecrübeli
        • 24 Aralık 2012
        • 542

        #4578
        bovespanın eksiye gecme niyeti var sanki
        BaLtaCı

        kârda otur,zarardan cabuk cık...

        Yorum

        • detan
          Tecrübeli
          • 31 Ekim 2013
          • 676

          #4579
          Alttaki acizane yazı tarafımdan yazılmıştır


          Din üzerine...


          Sanal alemde din üzerine o kadar sığ, o kadar cahilce tartışmalar oluyor ki kendimi bu yazıyı yazmaktan alıkoyamadım.

          İslamiyet, diğer semavi dinleri (Musevilik ve İsevilik) yok saymaz; aksine temel olarak kabul eder. Önceki dinler de meşrudur ve bu dinlerin kitapları da Allah'ın gönderdiği 'meşru' kitaplardır. Ancak, zaman içinde görülen aksaklıklar üzerine bazı 'düzenlemeler' yapılarak son din olan İslamiyet ve bu dinin kitabı olan Kur'an gelmiştir.

          Dinlerin tamamı, insanlara yol göstermek ve onların doğruları öğrenmesine yardımcı olmak için var olmuştur. Bu amaç dışında algılamaya sebep olan her türlü söylem, ya bu dinlerin temel öğreti kaynağı olan kitaplarında bozulma olduğunun (örneğin İncil), ya da bu kitaplardaki ayetlerin yanlış yorumlandığının delilidir. İslamiyet'ten önceki dinlerin kötü dinler olduğu söylenemez.

          Gerek önceki dinlerde, gerekse İslamiyet'te, dini konularda yapılan yalan yanlış yorumları algılamak çok zor değil. Biraz okumak, biraz kafa çalıştırmak yeterli. Ancak kafalar çalıştırılırken şeytani planlara dini kılıflar bulmak için değil, kişisel çıkarlar için değil; sevgi için, barış için, faydalı işler yapmak için, kısacası insan olmak için çalıştırılacak; bu kadar basit.

          Örneğin meydanlarda "Yaratılanı yaratandan ötürü severiz" diye bas bas bağırıp Suriye'deki iç savaşı kışkırtan, Mısır'daki kargaşayı tahrik eden, içerde ise her fırsatta fesatçılık yapan, inancını farklı şekillerde yaşamak isteyen insanları dışlayan bir başbakanın, 'yaratana' olan saygı ve sevgisi (hatta inancı) ne kadar inandırıcı olabilir?

          Bazıları Kur'an'ın da değişmiş olabileceğini iddia ediyor. Kur'an'ın değiştirilmiş olduğuna ihtimal vermiyorum; tek sorun, (doğru ya da yanlış olarak) farklı şekillerde yorumlanmasında.

          Her ne kadar "İslamiyet'te ruhban sınıfı yoktur" dense de, dini inançlar üzerinden geçimini sağlayan, hatta geçim sağlamanın ötesinde, dünya nimetlerinden bolca nasiplenen bir sınıfın varlığı inkar edilemez.

          Birbirinden 'daha akıllı' ve 'daha bilgili' olduklarını iddia eden bu 'din alimleri', marifetlerini sergilemek için yarışırken dine büyük zarar veriyorlar. İnsanların kafasını karıştırıp, İslamiyet'in anlaşılması ve uygulanması zor bir din olarak algılanmasına sebep oluyorlar. Oysa basit olan kolay öğrenilir, kolay uygulanır. Sanırım Allah'ın da arzuladığı budur.

          Kendi yolumuzu çizerken bu 'çok bilmişleri' bir tarafa bırakıp işin özüne inersek işimiz kolaylaşır. Allah'ın varlığına inanmak, Allah'ın yarattığı varlıkların tamamına sevgi ile yaklaşmak ve kalplerimizi kötülüklerden arındırmak inancın temelini oluşturur; gerisi teferruattır.

          İbadetler ise kullar için değil, Allah için yapılır. Dolayısıyla eksik yapılan ibadetlerin hesabını soracak olan sadece Allah'tır.

          İsra Suresi'nin 13. ve 14. ayetleri der ki:
          - Her insanın amel defterini boynuna doladık, kıyamet günü açılmış bulacağı kitabı önüne çıkarırız.
          - "Kitabını oku! Bugün hesap görücü olarak sana nefsin yeter!" deriz.


          Olay budur!
          İşin özü nefiste!
          Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!

          Yorum

          • aok75
            Yasaklı
            • 12 Temmuz 2013
            • 602

            #4580
            vahhun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            İnsanlarda aradığım en önemli özelliktir kendini bilmek. Mühim olan insanın içinin dışının bir olması. En azından kendisinin farkına varmış olması bile bir aşamadır.

            Yorum

            • aok75
              Yasaklı
              • 12 Temmuz 2013
              • 602

              #4581
              Bana müsaade, spora gideyim.

              Tepinme saati.

              Yorum

              • vahhun
                Çalışkan
                • 12 Ağustos 2013
                • 2846

                #4582
                "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

                Yorum

                • yetkisiz
                  Katılımcı
                  • 18 Aralık 2013
                  • 80

                  #4583
                  TUNCELİ'nin Ovacık İlçesi'nde iki yıl önce PKK'lı teröristlerin silahlı saldırısında şehit olan Cumhuriyet Başsavcısı 34 yaşındaki Murat Uzun'un eşi Cihan Uzun, olayda ihmali olan kamu görevlilerinin tespit edilip cezalandırılması için yaptığı suç duyurusu İçişleri Bakanlığı'na takıldı. İçişleri Bakanı Muammer Güler imzasıyla 16 Aralık 2013 tarihinde savcılığa gönderilen yazıyla 10 kamu görevlisi hakkında soruşturma izni verilmedi. 6 kamu görevlisi hakkında da ön incelemeye gerek duymadı. Şehit eşi Cihan Uzun, "Neden sorumluları hukuk yerine bakanlık aklıyor? Neden soruşturmaya bile izin verilmiyor? Kim kimi koruyor? Bu kararla şehit eşimin kanı Ankara'nın üzerine sıçramıştır" dedi.

                  http://www.gercekgundem.com/guncel/3...rusturmasi-yok
                  Hırsızlık soruşturmasından 1 gün önce...Allah'ın adaleti !

                  Yorum

                  • aok75
                    Yasaklı
                    • 12 Temmuz 2013
                    • 602

                    #4584
                    Deatn abim eline sağlık. Senin yazı uzun olmuş. ben kestirmeden yazmışım biraz.

                    Yorum

                    • detan
                      Tecrübeli
                      • 31 Ekim 2013
                      • 676

                      #4585
                      aok75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                      Deatn abim eline sağlık. Senin yazı uzun olmuş. ben kestirmeden yazmışım biraz.


                      Evet özü aynı.
                      Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!

                      Yorum

                      • vahhun
                        Çalışkan
                        • 12 Ağustos 2013
                        • 2846

                        #4586
                        "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

                        Yorum

                        • vahhun
                          Çalışkan
                          • 12 Ağustos 2013
                          • 2846

                          #4587
                          "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

                          Yorum

                          • REİS
                            Tecrübeli
                            • 24 Aralık 2012
                            • 542

                            #4588
                            bovespa düşmem diye direnişte, 90.750 maliyetli şortlarımı 89.300 den kapattım.geceye flat girecem...
                            BaLtaCı

                            kârda otur,zarardan cabuk cık...

                            Yorum

                            • detan
                              Tecrübeli
                              • 31 Ekim 2013
                              • 676

                              #4589
                              REİS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                              bovespa düşmem diye direnişte, 90.750 maliyetli şortlarımı 89.300 den kapattım.geceye flat girecem...


                              Güzel para kazandın, bereketini gör.
                              Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!

                              Yorum

                              • mehmetkirsoy
                                Kıdemli
                                • 03 Ocak 2013
                                • 3325

                                #4590
                                REİS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                                bovespa düşmem diye direnişte, 90.750 maliyetli şortlarımı 89.300 den kapattım.geceye flat girecem...
                                keye mantalitesi yaptın reis abey olmadı şimdi...

                                karda pozu kapatıyon

                                5-10

                                günlük altında psar günLük sat verdi

                                macd ucunda...

                                ama henüz

                                değil

                                yarın beLki....

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information