alpbike Nickli Üyeden Alıntı
Mesajı göster
Cafe Borsa & Muhabbet
Collapse
This topic is closed.
X
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
-
Bence sadece başkanın yetkiyi alsınlar yeterli. Sadece yazı yazsın.alpbike Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterBana yarım saat administrator yetkisi versinler tüm ayarlarını yapim forumun. vBulletin hiç kurup denemedim ama hallederiz atla deve değildir..
Yorum
-
İşim uzun sürecek, işe başlamadan önce bankaların altın toplama iştahı konusunda düşüncemi yazayım.
detan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster1- Birçok bankada gram altın uygulaması var.
2- Reklam yapan (veya geçmişte yapmış olan) başka bankalar da var.
3- Altın piyasasına İş Bankası mı yön veriyor? Bu piyasada İş Bankası'nın etkisi sıfıra yakındır.
4- Diyelim ki banka topladığı altınları sattı; altın fiyatı yükselirse zarar eder.
5- Diyelim ki topladığı altınları satmadı; bu durumda düşse de çıksa da bankanın bir menfaati olmaz; banka boşuna altınların bekçiliğini yapmış olur.
6- Öyleyse bankalar niçin altın toplamaya çalışıyor? Esas soru bu olmalı.
Cevapları rica edelim
Bir örnek ile başlayalım.
Diyelim ki bir arkadaşınızın veya akrabanızın altınları var ve uzun süreli bir seyahate gidecek. Altınlarını size emanet edip gidiyor. Siz bunların muhafaza edilmesinden dolayı bir sorumluluk almış oluyorsunuz. Arkadaşınız dönene kadar altınlar sizde duracak ama bundan bir menfaatiniz olmayacak. Bunu belki arkadaş hatırına yapabilirsiniz ama sıradan bir tanıdık için yapmazsınız. Peki bankalar bunu niçin yapıyor?
Size emanet edilen altınları satıp, arkadaşınız gelinceye kadar parayı kullanmayı düşünür müsünüz?
Çok risk alabilen bir yapıda değilseniz bunu da yapmazsınız. Ya altın fiyatı düşmez ve sizin elde ettiğiniz ranttan daha fazla artarsa ne olacak? Bu riske kolay kolay girilmez.
Bankaları yöneten insanlar da genelde sınırlı ve kontrollü risk almak eğilimindedirler. Milletten topladıkları altınları paraya çevirip altın fiyatlarının düşmesi üzerine bir oyun planları olamaz ve böyle bir riski almazlar. Bunun böyle olmadığı çok açık zira altın fiyatları yükselme eğilimindeyken de altın topluyorlardı.
Peki öyleyse niye topluyorlar, topladıkları altınları ne yapıyorlar?
Altın karşılığı topladıkları paraları kullanıyorlar. Risklerini kaldıraçlı piyasalarda hedge yaparak para artırıyorlar ve o parayı kullanıyorlar...
Banka müşteriye gram altın hesabı açar. Altın fiyatına banka garanti vermez, inmesinin veya çıkmasının sorumluluğu müşterinin üzerindedir. Banka kasasında fiziki olarak altın tutmaz veya çok az bir miktarda tutar. Altın karşılığı topladığı paranın önemli bir kısmını sabit getirili menkul kıymetlere yatırır veya daha fazla risk almak istiyorsa kredi olarak kullandırır. Paranın küçük bir kısmı ile de kaldıraçlı piyasalarda, örneğin 1/10 kaldıraçla tüm altın mevduatını karşılayacak kadar long pozisyon açar.
Altın yükselirse, bankada gram altın hesabı olanlar para kazanacak ve bankanın yükümlülüğü artacaktır. Ancak bankanın açtığı long pozisyonu da aynı ölçüde değer yaratacağından bankaya bir yük getirmeyecektir.
Altın düşerse gram altın müşterisi zarar edecek, aynı ölçüde bankanın yükümlülüğü azalacaktır. Bu sırada long pozisyon aynı ölçüde zarar yazacak, dolayısıyla altın hesapları bankaya yine bir yük getirmeyecektir.
Bu hedge işlemini mevduat hesaplarında bu kadar rahat yapamazlar. Zira orada önceden belirlenmiş bir oranda faiz vermek durumundadır ama altında fiyat garantisi ve faiz verilmediği için rahatlıkla yapabilirler.Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!
Yorum
-
radyolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterYONCA 91 öpermi
öperse endekis nolur
Öper öper abi...Belli mi olur? Öperse direkt 73 görürüz herhalde...
Yorum
-
sıhı yapış radyolog bütün mr larını çehecem ayularınradyolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterYONCA 91 öpermi
öperse endekis nolur

















Yorum
-
detan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterİşim uzun sürecek, işe başlamadan önce bankaların altın toplama iştahı konusunda düşüncemi yazayım.
Bir örnek ile başlayalım.
Diyelim ki bir arkadaşınızın veya akrabanızın altınları var ve uzun süreli bir seyahate gidecek. Altınlarını size emanet edip gidiyor. Siz bunların muhafaza edilmesinden dolayı bir sorumluluk almış oluyorsunuz. Arkadaşınız dönene kadar altınlar sizde duracak ama bundan bir menfaatiniz olmayacak. Bunu belki arkadaş hatırına yapabilirsiniz ama sıradan bir tanıdık için yapmazsınız. Peki bankalar bunu niçin yapıyor?
Size emanet edilen altınları satıp, arkadaşınız gelinceye kadar parayı kullanmayı düşünür müsünüz?
Çok risk alabilen bir yapıda değilseniz bunu da yapmazsınız. Ya altın fiyatı düşmez ve sizin elde ettiğiniz ranttan daha fazla artarsa ne olacak? Bu riske kolay kolay girilmez.
Bankaları yöneten insanlar da genelde sınırlı ve kontrollü risk almak eğilimindedirler. Milletten topladıkları altınları paraya çevirip altın fiyatlarının düşmesi üzerine bir oyun planları olamaz ve böyle bir riski almazlar. Bunun böyle olmadığı çok açık zira altın fiyatları yükselme eğilimindeyken de altın topluyorlardı.
Peki öyleyse niye topluyorlar, topladıkları altınları ne yapıyorlar?
Altın karşılığı topladıkları paraları kullanıyorlar. Risklerini kaldıraçlı piyasalarda hedge yaparak para artırıyorlar ve o parayı kullanıyorlar...
Banka müşteriye gram altın hesabı açar. Altın fiyatına banka garanti vermez, inmesinin veya çıkmasının sorumluluğu müşterinin üzerindedir. Banka kasasında fiziki olarak altın tutmaz veya çok az bir miktarda tutar. Altın karşılığı topladığı paranın önemli bir kısmını sabit getirili menkul kıymetlere yatırır veya daha fazla risk almak istiyorsa kredi olarak kullandırır. Paranın küçük bir kısmı ile de kaldıraçlı piyasalarda, örneğin 1/10 kaldıraçla tüm altın mevduatını karşılayacak kadar long pozisyon açar.
Altın yükselirse, bankada gram altın hesabı olanlar para kazanacak ve bankanın yükümlülüğü artacaktır. Ancak bankanın açtığı long pozisyonu da aynı ölçüde değer yaratacağından bankaya bir yük getirmeyecektir.
Altın düşerse gram altın müşterisi zarar edecek, aynı ölçüde bankanın yükümlülüğü azalacaktır. Bu sırada long pozisyon aynı ölçüde zarar yazacak, dolayısıyla altın hesapları bankaya yine bir yük getirmeyecektir.
Bu hedge işlemini mevduat hesaplarında bu kadar rahat yapamazlar. Zira orada önceden belirlenmiş bir oranda faiz vermek durumundadır ama altında fiyat garantisi ve faiz verilmediği için rahatlıkla yapabilirler.
Sn detan çok ilginç bir tespit devamını görmeden yorum yapmak yanlış olur
Diğer örnekleri Merakla bekliyorum
Teşekkür ederim
Yorum
-
Ben de katılmıştım..anti panik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı gösterKAPANIŞ TAHMİNLERİ
chebig; 73.999
alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
ayhan53; 72.272,72
anti panik; 73 500
Yorum

Yorum