Cafe ELİT

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • ata
    Tecrübeli
    • 13 Nisan 2014
    • 439

    #166


    Sen cansın can

    Yorum

    • ata
      Tecrübeli
      • 13 Nisan 2014
      • 439

      #167

      Yorum

      • ata
        Tecrübeli
        • 13 Nisan 2014
        • 439

        #168
        Herkese huzurlu bir hafta sonu diliyorum.





        İthafen...

        Yorum

        • alidimitri
          Katılımcı
          • 08 Ekim 2013
          • 71

          #169
          Sn ata çok teşekkür ederim nazik davetiniz için, ist da değilim ancak gönderdiğiniz msj da tlf no su yok bu arada

          Yorum

          • ata
            Tecrübeli
            • 13 Nisan 2014
            • 439

            #170
            Günaydın Cafe e e e e e e e

            Fazladan e ler yankı efekti ,ses kendime geri geliyor ,ha haaa haa

            Yorum

            • ata
              Tecrübeli
              • 13 Nisan 2014
              • 439

              #171
              Bugün çok enteresan şeyler anlatacağım , çok enteresan ama çoook

              Yorum

              • ata
                Tecrübeli
                • 13 Nisan 2014
                • 439

                #172
                1000 reyting de bırakmıştım anjeliq e gittiğim gece ,bu sabah geldiğimde 2630

                Elemana bir haftadan önce gelme karşıma dedim ,tıklayıp durmuş habire haa ha haaaaa

                Yorum

                • ata
                  Tecrübeli
                  • 13 Nisan 2014
                  • 439

                  #173
                  Benim batışımı seyredecekti ,biz onun intiharını göreceğiz anlaşılan töbe töbe

                  Hikayedeki şifreyi çözmeden gelme dedim ,git abilerinden yardım al dedim sonra çıkın karşıma dedim

                  Elemana dert oldu ,duygusala sardı ,kırlangıçtan girmiş ,Orhan dan çıkmış

                  Çok mu özledin beni ,tüm hafta sonu hep beni konuşmuşun düşünüp durmuşun

                  Yorum

                  • ata
                    Tecrübeli
                    • 13 Nisan 2014
                    • 439

                    #174
                    Kırlangıcın Öyküsü

                    Fırtınadan sırılsıklam bir geceye uyuyup, ışıl ışıl bir bahar güneşine uyanınca insan, uzun sürmüş bir kış uykusunun mahmurluğundan silkinmişcesine diriliyor ruhu…

                    Yorgun bir yılın sonunda, denizin tuzlu dudaklarından öpmeye koştuğum bir sahil kasabasında, elektronik posta kutuma düştü "kırlangıcın öyküsü"…
                    Öyle güzel, öyle yalındı ki, yazarını da, kaynağını da bilmemenin riskine rağmen, o 8 – 10 satırdan çocuksu bir masal yapıp, bu yılbaşı, hediye sepetinize koymak geldi içimden…
                    * * *
                    "Kırlangıcın biri, bir adama aşık olmuş.
                    Cesaretini toplayıp penceresine konmuş.
                    Önce olabildiğince dik durmuş,
                    Sonra gagasıyla cama vurmuş.
                    ‘-Tık… tık tık…’
                    Çok meşgulmüş adam… öfkeyle cama dönüp bakmış:
                    ‘-Kimmiş onu işinden alıkoyan?’
                    Kırlangıcın minik kalbinde amansız bir heyecan
                    Kırık sözcükler dökülmüş gagasından…
                    ‘-Hey adam, seni nicedir izliyorum.
                    Sorma nedenini, niçinini,
                    Ama galiba seni seviyorum’.
                    * * *
                    Şaşırmış adam,
                    ‘-Sen de nerden çıktın şimdi,
                    Tam aklımı toplayacakken bozdun işimi…’
                    Şöyle bir tüylerini kabartmış kırlangıç,
                    ve aklındaki planı çıtlatmış:
                    ‘-Aç pencereyi beni içeri al sen,
                    birlikte yaşayalım ebediyen…
                    hem sofrada ortağın olurum,
                    hem evde eğlencen’.
                    Parlamış adam:
                    ‘-Şuna da bakın neler diyor bu…
                    Haddini bil, hiç kuş insana aşık olur mu?’
                    ‘-Soğuklar başladı bak, üşüyorum dışarda.
                    Alırsan içeri, deva olurum yanlızlığına da…’
                    Hepten kızmış adam, kovmuş kırlangıcı camın önünden
                    ‘-Yürü git işine, yalnızlığımdan memnunum ben"
                    Bükmüş gagasını zavallı kırlangıç,
                    Uçmuş semaya doğru, kanadı kırık…
                    * * *
                    Gel zaman git zaman,
                    kırlangıçın hemen ardından,
                    bizim adamı pişmanlık basmış:
                    ‘-Hay aptal kafam, ben ne halt ettim,
                    ayağıma gelen fırsatı teptim’.
                    Sonra teselli etmiş yalnız kalbini:
                    ‘-Sıcaklar başlayınca gelir kırlangıcım.
                    Onu içeri alır yalnızlığımı paylaşırım".
                    Kış geçip de yaz gelince, yalnız adam başlamış beklemeye…
                    Ama sevdalısı uğramamış bile bir kere…
                    Akın akın gelen sürülere sormuş,
                    Onun kırlangıcından eser yokmuş.
                    Öyle üzülmüş ki, gidip bilge kişiye danışmış.
                    Hem kırlangıcı, hem kendi eşekliğini anlatmış
                    Bilge kişi almış adamın mesajını,
                    Lakin üzüntüyle sallamış başını:
                    "A benim yalnız oğlum. Ne kadar efkarlansan azdır.
                    Çünkü kırlangıçların ömrü 6 aydır".
                    * * *
                    Sırılsıklam bir geceye uyuyup, güneşli bir sabaha uyanınca insan, kabus gibi geçmiş bir yılın, ışıltılı yeni yıllara gebe olduğuna dair inancı tazeleniyor.
                    Hele yorgun bir yılın sonundaysanız,
                    denizin tuzlu dudaklarından öpmeye koştuğunuz şirin bir sahil kasabasında, dostların arasındaysanız…
                    Ve hele, posta kutunuza atılan mektuplar size "Bulduğun aşkların kıymetini bil" diyorsa…


                    Yorum

                    • ata
                      Tecrübeli
                      • 13 Nisan 2014
                      • 439

                      #175
                      Minik gaganı sevim senin ,kırık kanatlarını sevim

                      Sana artık Elemen diye hitap etmiyeceğim , Kırlangıcım diyeceğim.

                      Yorum

                      • ata
                        Tecrübeli
                        • 13 Nisan 2014
                        • 439

                        #176
                        Hikaye güzel da

                        Senden nasıl bir kırlangıç olacak ,ona bakacağım.

                        Şimdi ben çıkıyorum ,göz kulak ol etrafa .

                        Yorum

                        • tarık37
                          Yasaklı
                          • 07 Mayıs 2009
                          • 9126

                          #177


                          Şimşek, Türkiye'ye daha fazla yatırım çekebilmek için 5 günlük bir program kapsamında gittiği
                          Katar, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri'nden döndü.

                          Söz konusu kuruluşlara ve yatırımcılara Türkiye'nin orta ve uzun vadede sunduğu yatırım imkanlarını
                          anlattıklarını belirten Şimşek, görüşmeler sayesinde ayrıca, Türkiye hakkında olumsuz hava oluşturma
                          çalışmalarını da engellediklerini ifade etti.

                          Türkiye'ye güvenin devam ettiğini belirten Şimşek, "Körfez sermayesi Türkiye'nin güçlü geleceğine
                          inanıyor. Uzun vadeli potansiyel çok büyük. Yapılan görüşmelerin çok olumlu geçtiğini söyleyebilirim.
                          Önümüzdeki zamanda bu görüşmelerin meyvelerini toplayacağız inşallah" diye konuştu.

                          Yorum

                          • tarık37
                            Yasaklı
                            • 07 Mayıs 2009
                            • 9126

                            #178


                            TÜYİD tarafından üç ayda bir hazırlanan ve ilk sayısından bu yana sektörde önemli bir okur kitlesine ulaşarak değerli bir rehber niteliği kazanan Hissedar dergisinin 14’üncü sayısı yayımlandı. Dijital mecralar ve Yatırımcı İlişkilerinde Yeni Ufuklar, Kurumsal Yönetimin Artan Önemi, Daralan piyasalarda finansmana erişim, Global Yatırımcı İlişkileri Analizi, Etkin Konuşma Sanatı ve referans kitaplar gibi birçok konuya yer verilen dergide ayrıca ekonomist ve danışmanların 2014 yılına ilişkin değerlendirmeleri de yer aldı.. Ford Otosan Yatırımcı İlişkileri Müdürü Aslı Selçuk dergideki yazısında, borsayı masaya yatırdı, "Belirsizlikler sürecinin ardından toparlanma" başlığı altında en yüksek kaybı, enr yüktsek net alımı, yatırımcı sayılarını ve risk iştihaını inceledi. İşte Aslı Selçuk'un 'Hissedar'daki yazısı...

                            BORSA TRENDLERİ RAPORU
                            Dünya borsaları 2014 yılına zayıf bir başlangıç yaptı. İlk çeyrekte Amerikan Merkez Bankası Fed’in para politikalarının yanı sıra global ekonomik ve siyasi gelişmeler küresel risk iştahında belirleyici oldu. Fed’in tahvil alım programında azaltıma başlaması gelişmekte olan ülkelere yönelik satış baskısını sürdürdü. Öte yandan Rusya ve Ukrayna arasındaki gerilim de global piyasalarda baskı oluşturdu. Mart ayındaki yerel seçimlerin
                            etkisiyle Borsa İstanbul global piyasalardan genel olarak olumsuz ayrışsa da yılın ilk çeyreğinde yabancı yatırımcıların Borsa İstanbul’da net alımda oldukları gözlendi. Aynı dönem halka arzlar açısından da sakin geçti. Borsa İstanbul Pay Piyasası bünyesinde halka arz gerçekleşmezken, Gelişen İşletmeler Piyasası’nda ise 11 milyon TL hasılat ile iki adet halka arz gerçekleşti.

                            OLUMSUZ AYRIŞMANIN SONUÇLARI
                            2013 yılında 22 Mayıs’ta 93,178.87 puanla en yüksek seviyesinden 22 Aralık’ta 63,885.022 puanla en düşük seviyesine inen ve yılı yüzde 14.87 düşüşle 67.801,73 puandan tamamlayan Borsa İstanbul 2014’ün ilk çeyreğinde yüzde 2.9 yükseldi. Yılın ilk çeyreğinde global piyasalardan genel olarak olumsuz ayrışan ve en düşük 61,189.15 puanı gören BIST-100 endeksi, 31 Mart’ta 69,736.34 puanla en yüksek seviyesine ulaştı. Seçimlerden sonra siyasi belirsizliğin azalacağı beklentisiyle Mart ayında genel olarak ılımlı bir seyir izleyen BIST-100, Merkez Bankası’nın bankaların Türk lirası zorunlu karşılıklarına faiz verebileceği sinyaliyle 26 Mart’ta yüzde 4.7 ile bu yılın en sert yükselişini kaydetti.

                            EN YÜKSEK KAYIP BIST TİCARET ENDEKSİNDE
                            İlk çeyrek itibarıyla BIST- TÜM endeksinin piyasa değeri TL bazında yüzde 1 yükselirken sektör endeksi olarak en fazla artışı yüzde 6 ile BIST Ticaret endeksi gösterdi. Borsa’nın lokomotifi olan Banka endeksinin piyasa değeri ise TL bazında yüzde 4 artış gösterdi. Hem TL hem de ABD doları bazında en fazla düşüşü sırasıyla yüzde 5 ve yüzde 6 ile Sınai endeks kaydetti. Geçen yılın aynı dönemine göre BIST- TÜM endeksinin portföy değeri TL bazında yüzde 16 değer kaybederken, BIST Banka endeksinin değer kaybı yüzde 27’ye ulaştı.
                            Yılın ilk üç ayında Borsa İstanbul’da gerçekleşen işlem hacmi geçen yılın aynı dönemine göre TL bazında yüzde 5 azalırken en yüksek artış yüzde 17 ile BIST Banka endeksinde gerçekleşti. Öte yandan en fazla düşüş yüzde 68 ile BIST Teknoloji endeksinde görüldü. TL’nin ABD doları karşısında son bir yıllık dönemde değer kaybetmesi sebebiyle tüm endekslerin dolar bazlı işlem hacimlerinde geçen yıla göre düşüş yaşandı.

                            EN YÜKSEK NET ALIM MALİ ENDEKSTE
                            2013 yılını net 418 milyon ABD doları net yabancı çıkışıyla kapatan Borsa İstanbul’da yılın ilk çeyreğinde 395 milyon ABD doları net yabancı girişi yaşandı. Bu dönemde en yüksek net alım 480 milyon ABD doları ile Banka hisselerini de kapsayan Mali endekste yaşandı.
                            2013’ün ilk çeyreğinde yüzde 19, son çeyreğinde yüzde 18, tamamında ise yüzde 20 olan yabancıların BIST-TÜM işlem hacmindeki payı, 2014 yılının ilk çeyreğinde yüzde 22 olarak gerçekleşti. Ocak ayında BIST-TÜM’de net satış gerçekleştiren yabancı yatırımcılar, Şubat ve Mart aylarında net alıma geçti. Yabancıların işlem hacmindeki payı Mart ayında yüzde 23 ile yılın en yüksek seviyesine ulaştı. 2014’ün ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yabancıların işlem hacmi sadece BIST Banka’da azaldı. BIST Mali endekste yabancı payı değişmezken, en fazla artış ise 10 puanla BIST Holding ve Yatırım’da meydana geldi.

                            YATIRIMCI SAYILARI
                            Mart ayı yatırımcı sayıları incelendiğinde 2013 yıl sonuna göre yabancı yatırımcı sayısının BIST 50 dışındaki tüm endekslerde azaldığı, geçen yılın aynı dönemine göre ise BIST Ticaret ve BIST Banka dışındaki tüm endekslerde arttığı görüldü. Yerli yatırımcı sayısı ise yılsonuna göre tüm endekslerde düşüş gösterirken 2013 Mart ayına göre sadece BIST Sınai, BIST Teknoloji ve BIST Ticaret endekslerinde düştü. Çeyreksel bazda en fazla düşüş BIST 30’da meydana geldi.
                            Mart ayında 2013 yılsonuna göre yabancıların sahip olduğu piyasa değerleri BIST Sınai’de azalırken, BIST Teknoloji ile BIST Holding ve Yatırım’da aynı kaldı, diğer endekslerde ise arttı. En fazla artış BIST 30’da gerçekleşti.
                            Aynı dönemde yerli yatırımcıların BIST 30 ve BIST 50 portföy değerleri artarken, diğer endekslerde sahip oldukları portföy değeri değişmedi. Öte yandan geçen yılın Mart ayına göre tüm endekslerde hem yerli hem de yabancı yatırımcıların portföy değeri düştü.

                            RİSK İŞTAHI YILIN ZİRVESİNDE KAPATTI
                            MKK tarafından Aralık 2012’den itibaren yayımlanan Yatırımcı Risk İştahı Endeksi’ne göre 2014 yılı birinci çeyreğinde, Borsa İstanbul’daki genel risk iştahı, kritik seviye olan 50’nin üzerine hiç çıkmadı. Çeyreğin ilk yarısında yükseliş ve düşüşler gözlemlenen risk iştahı endeksi, çeyreğin ikinci yarısını 40 seviyelerinin biraz üzerinde geçirdi. Çeyreğin son RISE değeri (47.2), aynı zamanda bu yılın o ana kadarki en yüksek değeri oldu. Bu periyotla ilgili önemli noktalardan biri, son iki haftaya (21 ve 28 Mart) kadar yerli yatırımcıların risk iştahının yabancıların iştahından biraz daha yüksek olmasıdır.
                            Özet olarak, bu çeyrekte RISE, bu senenin en düşüğü olan 18 seviyelerinden başlamış ama çabucak toparlanıp yeni çıktığı seviyelerde de tutunarak, bu yılın o ana kadarki en yüksek değerinden kapatmıştır. Bu trend, kısmen ve istatistiki açıdan geçerli olarak, çeyreğin başında politik belirsizliklerin çok fazla oluşu ve daha sonrasında bu belirsizliklerin yerini yerel seçimler ve seçim sonrası periyotla ilgili çok da radikal olmayan beklentilerin aldığı gözlemiyle açıklanabilir.

                            ‘‘Flow of Funds’’ Raporu
                            TÜYİD’in IPREO verilerini kullanarak yayınladığı ‘Flow of Funds’ raporuna göre Borsa İstanbul’da yılın ilk çeyreğinde satışlar (21.7 milyon dolar) Macaristan (617.5 milyon dolar) ve Rusya’daki (2.06 milyar dolar) yoğun yabancı çıkışına kıyasla oldukça sınırlı kaldı. Satışların büyük kısmı endeks fonu yatırımcıları tarafından yapılırken hızlı büyüyen ve ucuz şirketlere yatırım yapan fonların net 122 milyon dolar alım yaptığı görüldü.
                            En fazla alım İngiltere’den gelirken, Londra’da yerleşik 73 kurum 5.3 milyar dolarla Türkiye’de en yüksek pozisyona sahip oldu. Finansal hisseler alınırken enerji hisseleri yoğun olarak satıldı.
                            Türk hisse senetlerinde 2013’ün 3. ve 4. çeyreklerinde görülen alımlar dursa da endeks fonlarının dışında önemli bir net satış görülmüyor. East Capital, SKAGEN AS ve Handelsbank öncülüğünde İskandinav, Deutsche Asset & Wealth Management ve BNP Asset Management öncüğünde de Batı Avrupalı kurumsal yatırımcıların Türkiye’deki yatırımlarını azalttığı görülüyor.

                            Diğer taraftan Kuzey Amerika’da yerleşik yatırımcılar 2014’ün ilk çeyreğinde 2013’ün son çeyreğine göre alımlarını yükseltirken, son üç çeyrek üst üste net alım yaptı. Stockholm ve Boston en fazla çıkışın yaşandığı şehirler oldu.

                            Türk hisse senetlerinde en büyük alıcı olan İngiliz Blackrock Investment Management’ı OppenheimerFunds, Inc. takip etti. Şirketlerin roadshow ve konferanslar açısından en fazla tercih ettiği şehirler Londra (73 şirket ve 1.6 milyar dolar portföy büyüklüğü) ve New York (33 şirket ve 1.8 milyar dolar portföy büyüklüğü) olmaya devam etti.

                            http://www.borsagundem.com/haber/bor...-raporu/590118

                            Yorum

                            • tarık37
                              Yasaklı
                              • 07 Mayıs 2009
                              • 9126

                              #179


                              http://www.borsagundem.com/haber/aza...kseltti/590095

                              Yorum

                              • tarık37
                                Yasaklı
                                • 07 Mayıs 2009
                                • 9126

                                #180


                                http://www.borsagundem.com/haber/gre...-oluyor/590108

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information