Cafe Borsa & Muhabbet

Collapse
This topic is closed.
X
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • radyolog
    OKURYAZAR
    • 03 Ağustos 2008
    • 23115

    #5071
    alpbike Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KAPANIŞ TAHMİNLERİ

    chebig; 73.999
    alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
    ayhan53; 72.272,72

    radyolog 73245
    DÖVÜNMEYİN. NEYE LAYIKSANIZ O ŞEKİLDE YÖNETİLİRSİNİZ

    Yorum

    • aok75
      Yasaklı
      • 12 Temmuz 2013
      • 602

      #5072
      alpbike Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Bana yarım saat administrator yetkisi versinler tüm ayarlarını yapim forumun. vBulletin hiç kurup denemedim ama hallederiz atla deve değildir..
      Bence sadece başkanın yetkiyi alsınlar yeterli. Sadece yazı yazsın.

      Yorum

      • aok75
        Yasaklı
        • 12 Temmuz 2013
        • 602

        #5073
        chebig; 73.999
        alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
        ayhan53; 72.272,72
        radyolog 73245
        aok75 : 73.422

        Yorum

        • Misafir

          #5074
          chebig; 73.999
          alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
          ayhan53; 72.272,72
          radyolog 73245
          aok75 : 73.422
          2ileri1geri ; 74.331,31

          Yorum

          • detan
            Tecrübeli
            • 31 Ekim 2013
            • 676

            #5075
            İşim uzun sürecek, işe başlamadan önce bankaların altın toplama iştahı konusunda düşüncemi yazayım.


            detan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            1- Birçok bankada gram altın uygulaması var.
            2- Reklam yapan (veya geçmişte yapmış olan) başka bankalar da var.
            3- Altın piyasasına İş Bankası mı yön veriyor? Bu piyasada İş Bankası'nın etkisi sıfıra yakındır.
            4- Diyelim ki banka topladığı altınları sattı; altın fiyatı yükselirse zarar eder.
            5- Diyelim ki topladığı altınları satmadı; bu durumda düşse de çıksa da bankanın bir menfaati olmaz; banka boşuna altınların bekçiliğini yapmış olur.
            6- Öyleyse bankalar niçin altın toplamaya çalışıyor? Esas soru bu olmalı.

            Cevapları rica edelim

            Bir örnek ile başlayalım.

            Diyelim ki bir arkadaşınızın veya akrabanızın altınları var ve uzun süreli bir seyahate gidecek. Altınlarını size emanet edip gidiyor. Siz bunların muhafaza edilmesinden dolayı bir sorumluluk almış oluyorsunuz. Arkadaşınız dönene kadar altınlar sizde duracak ama bundan bir menfaatiniz olmayacak. Bunu belki arkadaş hatırına yapabilirsiniz ama sıradan bir tanıdık için yapmazsınız. Peki bankalar bunu niçin yapıyor?

            Size emanet edilen altınları satıp, arkadaşınız gelinceye kadar parayı kullanmayı düşünür müsünüz?
            Çok risk alabilen bir yapıda değilseniz bunu da yapmazsınız. Ya altın fiyatı düşmez ve sizin elde ettiğiniz ranttan daha fazla artarsa ne olacak? Bu riske kolay kolay girilmez.

            Bankaları yöneten insanlar da genelde sınırlı ve kontrollü risk almak eğilimindedirler. Milletten topladıkları altınları paraya çevirip altın fiyatlarının düşmesi üzerine bir oyun planları olamaz ve böyle bir riski almazlar. Bunun böyle olmadığı çok açık zira altın fiyatları yükselme eğilimindeyken de altın topluyorlardı.

            Peki öyleyse niye topluyorlar, topladıkları altınları ne yapıyorlar?
            Altın karşılığı topladıkları paraları kullanıyorlar. Risklerini kaldıraçlı piyasalarda hedge yaparak para artırıyorlar ve o parayı kullanıyorlar...

            Banka müşteriye gram altın hesabı açar. Altın fiyatına banka garanti vermez, inmesinin veya çıkmasının sorumluluğu müşterinin üzerindedir. Banka kasasında fiziki olarak altın tutmaz veya çok az bir miktarda tutar. Altın karşılığı topladığı paranın önemli bir kısmını sabit getirili menkul kıymetlere yatırır veya daha fazla risk almak istiyorsa kredi olarak kullandırır. Paranın küçük bir kısmı ile de kaldıraçlı piyasalarda, örneğin 1/10 kaldıraçla tüm altın mevduatını karşılayacak kadar long pozisyon açar.
            Altın yükselirse, bankada gram altın hesabı olanlar para kazanacak ve bankanın yükümlülüğü artacaktır. Ancak bankanın açtığı long pozisyonu da aynı ölçüde değer yaratacağından bankaya bir yük getirmeyecektir.
            Altın düşerse gram altın müşterisi zarar edecek, aynı ölçüde bankanın yükümlülüğü azalacaktır. Bu sırada long pozisyon aynı ölçüde zarar yazacak, dolayısıyla altın hesapları bankaya yine bir yük getirmeyecektir.

            Bu hedge işlemini mevduat hesaplarında bu kadar rahat yapamazlar. Zira orada önceden belirlenmiş bir oranda faiz vermek durumundadır ama altında fiyat garantisi ve faiz verilmediği için rahatlıkla yapabilirler.
            Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!

            Yorum

            • tyanali
              Yasaklı
              • 09 Ekim 2009
              • 462

              #5076


              drift benüm işim didim mi dimedim mi

              Yorum

              • Artı
                Aktif
                • 06 Temmuz 2009
                • 237

                #5077
                2ileri1geri ; 74.331,31
                chebig; 73.999
                aok75 : 73.422
                alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
                radyolog 73.245
                Artı : 72,813,69
                ayhan53; 72.272,72
                Burada yer alan görüşlerim yatırım danışmanlığı kapsamında değildir...

                Yorum

                • tyanali
                  Yasaklı
                  • 09 Ekim 2009
                  • 462

                  #5078
                  şükredin paskalya yousa burası kreşe dönerdi

                  Yorum

                  • detan
                    Tecrübeli
                    • 31 Ekim 2013
                    • 676

                    #5079
                    KAPANIŞMETRE

                    2ileri1geri ; 74.331,31
                    chebig; 73.999
                    detan 73.869.69
                    alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
                    radyolog 73.245 aok75 : 73.422
                    Artı : 72,813,69
                    ayhan53; 72.272,72
                    Bu işler çok konuşmakla olsaydı en çok parayı kaynanam kazanırdı!

                    Yorum

                    • MAKİNİST
                      Katılımcı
                      • 15 Ağustos 2007
                      • 145

                      #5080
                      KAPANIŞMETRE

                      2ileri1geri ; 74.331,31
                      chebig; 73.999
                      detan 73.869.69
                      anti panik; 73 500
                      alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
                      radyolog 73.245 aok75 : 73.422
                      MAKİNİST: 73.173
                      Artı : 72,813,69
                      ayhan53; 72.272,72

                      Yorum

                      • radyolog
                        OKURYAZAR
                        • 03 Ağustos 2008
                        • 23115

                        #5081
                        YONCA 91 öpermi

                        öperse endekis nolur
                        DÖVÜNMEYİN. NEYE LAYIKSANIZ O ŞEKİLDE YÖNETİLİRSİNİZ

                        Yorum

                        • MAKİNİST
                          Katılımcı
                          • 15 Ağustos 2007
                          • 145

                          #5082
                          radyolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                          YONCA 91 öpermi

                          öperse endekis nolur


                          Öper öper abi...Belli mi olur? Öperse direkt 73 görürüz herhalde...

                          Yorum

                          • tyanali
                            Yasaklı
                            • 09 Ekim 2009
                            • 462

                            #5083
                            radyolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                            YONCA 91 öpermi

                            öperse endekis nolur
                            sıhı yapış radyolog bütün mr larını çehecem ayuların

                            Yorum

                            • süphan
                              Aktif
                              • 12 Temmuz 2011
                              • 379

                              #5084
                              detan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                              İşim uzun sürecek, işe başlamadan önce bankaların altın toplama iştahı konusunda düşüncemi yazayım.





                              Bir örnek ile başlayalım.

                              Diyelim ki bir arkadaşınızın veya akrabanızın altınları var ve uzun süreli bir seyahate gidecek. Altınlarını size emanet edip gidiyor. Siz bunların muhafaza edilmesinden dolayı bir sorumluluk almış oluyorsunuz. Arkadaşınız dönene kadar altınlar sizde duracak ama bundan bir menfaatiniz olmayacak. Bunu belki arkadaş hatırına yapabilirsiniz ama sıradan bir tanıdık için yapmazsınız. Peki bankalar bunu niçin yapıyor?

                              Size emanet edilen altınları satıp, arkadaşınız gelinceye kadar parayı kullanmayı düşünür müsünüz?
                              Çok risk alabilen bir yapıda değilseniz bunu da yapmazsınız. Ya altın fiyatı düşmez ve sizin elde ettiğiniz ranttan daha fazla artarsa ne olacak? Bu riske kolay kolay girilmez.

                              Bankaları yöneten insanlar da genelde sınırlı ve kontrollü risk almak eğilimindedirler. Milletten topladıkları altınları paraya çevirip altın fiyatlarının düşmesi üzerine bir oyun planları olamaz ve böyle bir riski almazlar. Bunun böyle olmadığı çok açık zira altın fiyatları yükselme eğilimindeyken de altın topluyorlardı.

                              Peki öyleyse niye topluyorlar, topladıkları altınları ne yapıyorlar?
                              Altın karşılığı topladıkları paraları kullanıyorlar. Risklerini kaldıraçlı piyasalarda hedge yaparak para artırıyorlar ve o parayı kullanıyorlar...

                              Banka müşteriye gram altın hesabı açar. Altın fiyatına banka garanti vermez, inmesinin veya çıkmasının sorumluluğu müşterinin üzerindedir. Banka kasasında fiziki olarak altın tutmaz veya çok az bir miktarda tutar. Altın karşılığı topladığı paranın önemli bir kısmını sabit getirili menkul kıymetlere yatırır veya daha fazla risk almak istiyorsa kredi olarak kullandırır. Paranın küçük bir kısmı ile de kaldıraçlı piyasalarda, örneğin 1/10 kaldıraçla tüm altın mevduatını karşılayacak kadar long pozisyon açar.
                              Altın yükselirse, bankada gram altın hesabı olanlar para kazanacak ve bankanın yükümlülüğü artacaktır. Ancak bankanın açtığı long pozisyonu da aynı ölçüde değer yaratacağından bankaya bir yük getirmeyecektir.
                              Altın düşerse gram altın müşterisi zarar edecek, aynı ölçüde bankanın yükümlülüğü azalacaktır. Bu sırada long pozisyon aynı ölçüde zarar yazacak, dolayısıyla altın hesapları bankaya yine bir yük getirmeyecektir.

                              Bu hedge işlemini mevduat hesaplarında bu kadar rahat yapamazlar. Zira orada önceden belirlenmiş bir oranda faiz vermek durumundadır ama altında fiyat garantisi ve faiz verilmediği için rahatlıkla yapabilirler.

                              Sn detan çok ilginç bir tespit devamını görmeden yorum yapmak yanlış olur
                              Diğer örnekleri Merakla bekliyorum
                              Teşekkür ederim

                              Yorum

                              • anti panik
                                Yasaklı
                                • 25 Mart 2014
                                • 293

                                #5085
                                anti panik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                                KAPANIŞ TAHMİNLERİ

                                chebig; 73.999
                                alpbike: 73.333,748451 (kılçıksız)
                                ayhan53; 72.272,72

                                anti panik; 73 500
                                Ben de katılmıştım..

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information