KCHOL - Koç Holding

Collapse
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • tumer1960
    Tecrübeli
    • 01 Ağustos 2011
    • 710

    #31

    Yorum

    • stockbroker
      Master
      • 28 Temmuz 2008
      • 4807

      #32
      KOÇ HOLDİNG/WEİLL, "KOÇ HOLDİNG’İN KRİZ SÜRECİNİ ÇOK İYİ YÖNETTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM"

      American Express ve Citi Group gibi dünyanın önde gelen bankaları
      ve yatırım kurumlarında yöneticilik yapan ve Koç Holding Yönetim
      Kurulu Üyesi olan Sanford I. Weill global finansal krizin etkilerini
      ve Türkiye ekonomisini Koç Holding'in Bizden Haberler Dergisi’ne
      değerlendirdi.
      “Finansal kriz Amerika’da etkisini yitirmeye başladı.” Bu sözler
      Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi olan Sanford I. Weill’e ait.
      Amerika’nın izlediği kararlı politikaların krizden çıkma sürecinde
      yardımcı olduğunu anlatan Weill, Amerika’nın Avrupa’ya örnek olması
      gerektiğinin altını çiziyor. Yunanistan’da oldu-ğu gibi ağır vergi
      yüklerinin büyümeyi yavaşlatarak krizin etkilerini azaltmak yerine
      artıracağı-na vurgu yapan Weill, bu süreçte Türkiye’nin pozitif olarak
      dünyadan ayrıştığının da altını çiziyor. Weill’e göre bu süreçte,
      başta Koç Holding olmak üzere Türk şirketleri başarılı bir grafik
      çizdi. “Bugün Koç Holding’in işlem gören hisselerinin 78’i yabancılara
      ait” diyen Weill, farklı ülkelerden yatırımcıların Koç Holding’in
      neler başarabileceğini anladığını ve geleceğine inandığını belirtiyor.
      Sanford I. Weill'in Bizden Haberler Dergisi’ne verdiği röportaj şu
      şekilde:
      "Dünya çapında birçok finans kuruluşunda görev aldınız. Global
      finansal krizle ilgili, özellikle Avrupa’daki borç kriziyle ilgili
      neler düşünüyorsunuz?
      Evlere değer biçerken insanların alım güçlerini göz ardı etmenin
      çok ciddi bir finansal krize yol açtığını düşünüyorum. Bu balon
      infilak etti ve tüm dünyayı etkiledi. Problem ortaya çıktığında
      Amerika oldukça hızlı hareket etti. Bana göre, Amerikan hükümeti
      bankaları kurtaracak iyi bir program geliştirebilseydi, kimsenin
      sonuçlarını hayal bile edemeyeceği bu finansal kriz engellenmiş
      olurdu. Yine de kriz sonrası önlemlerle durum toparlandı. Bankalar bir
      sürü batık borcu silmek durumunda kaldı. Daha sonra ödeyecek şekilde
      hükümetten finansal yardım da alındı. Bugün Amerika’nın finansal
      sisteminin diğer ülkelere oranla çok daha güçlü olduğunu
      söyleyebilirim. Amerika’daki tüketiciler borçlarının bir çoğunu
      ödemeye başladı. Böylece krizin başında olduğu gibi borcun ağırlığını
      hissetmiyorlar. Zaten iş sahibi olan tüketiciler finansal olarak güçlü
      durumdalar. Ancak Amerika’da yapılan birçok şeyin Avrupa’da henüz
      yapılmadığını düşünüyorum.
      Birçok Avrupa bankası, banka defterlerinde yer alan kötü kredileri
      halen fark etmedi, alması gereken tedbirleri henüz almadı. Avrupa
      Birliği, IMF ve Avrupa Merkez Bankası, Yunanistan konusunda borcu
      yeniden yapılandırmak adına anlaştı. Ancak sonunda Yunan ekonomisinin
      parayı şimdiki değerinde geri ödeme gücünün olmadığına karar verdi.
      Yunanistan bu tabloyu düzeltebilmek için ciddi vergi yükünün altına
      girmek zorunda. Bu hem şirketlere hem de bankalara zarar verebilir.
      Ayrıca İspanya gibi ülkelerde de büyük işsizlik problemi var. Ülkenin
      bir kısmı ülkenin bölünmesi için oy vermeyi konuşuyor, bence bu birçok
      sorunu beraberinde getirebilir. Fakat Avrupa Merkez Bankası Başkanı
      Mario Draghi’nin içinde bulunduğu durumda çok akıllı davrandığını ve
      oldukça kabiliyetli bir isim olduğunu düşünüyorum. Yaptığı birçok
      açıklama durumu dengede tutuyor.
      Benim iddiam Euro’nun ayakta kalacağı yönünde. Zorlu bir yol
      olacak, ama Avrupa büyümeye ve yeniden işe alımlara başlayacak.
      Avrupa’nın Amerika’da olduğu gibi borç kriziyle baş etmek için uzun
      dönemli güvenilir bir ekonomiye ve bunun için de bazı uyaranlara
      ihtiyacı var. Mali uçurumun olduğu yerde, gayri safi milli hasılaya
      olan borcunuzu düşürmeniz gerekli. Bunu çok ağır vergiler ile yapmak
      da doğru değil. Amerika’da ve Avrupa’da ekonomik dengenin bir an evvel
      sağlanması gerektiğini düşünüyorum.
      Avrupa’nın düzelmek için en az 20 yılı olduğu fikrine katılıyor
      musunuz? Global ekonomideki toparlanma süresi hakkında ne
      düşünüyorsunuz?
      Avrupa’da ve Amerika’da yapılması gereken birçok şeyin ortak
      akılla çözülebileceği kanaatindeyim. Birçok dünya ülkesinde insanlar
      birlikte çalışmak istiyorlar. İşte çözümün kaynağı bu ortak çalışma
      olacak. Kriz anlarında çözüm için bir mutabakata varmak çok önemli.
      Politika bunun için var. Karar alırken farklı düşünce gruplarını,
      özellikle ne dediğini bilen düşünce gruplarını dinleyelim ki bu
      fikirlerin bazıları meyve versin. Bunun çözüm sürecini oldukça
      hızlandıracağına inancım tam. Birçok insan krizlerde endişelenmemek
      gerektiğini söylüyor. Çünkü bunun çaresine bakmak için çok zaman
      olduğunu ifade ediyorlar. Ben buna katılmıyorum. Bana göre bir
      uçurumdan düştüğünüzde, boşluğun ne kadar derin olduğunu
      bilmiyorsanız, bu oynamak için tehlikeli bir oyundur. Ümit ediyorum ki
      Amerika’da politikacılar zamanın mutabakat zamanı olduğu mesajını
      alırlar. Kimin 20 yıl olarak düşündüğünü bilmiyorum ama bence Avrupa
      bu sorunu 20 yıldan daha az bir sürede halledecek. Dünyadaki gerçek
      büyüme alanlarının daha çok Asya, Orta Doğu, Afrika ve Latin
      Amerika’da olacağını düşü-nüyorum. Avrupa’da süreç bu gelişen
      pazarlardan daha yavaş olacak. Çünkü temel olarak bütün sosyal
      kontratları geri ödemek uzun vakit alacak. Bu da mutlaka üretkenliği
      yavaşlatacaktır.
      Gelişmekte olan pazarların önümüzdeki yıllarda daha güçlü
      olacağını söylediniz. Bu pazarların önümüzdeki 10 yılda daha etkin rol
      alacağını düşünüyor musunuz?
      Yeni pazarların yakın geleceği şekillendireceği konusunda şüphe
      yok. Çin çok daha önemli bir ülke haline gelecek. Güneydoğu Asya’daki
      birçok ülkenin Çin’in büyümesinden faydalandığını düşünüyorum ve bunun
      da devam edeceği kanaatindeyim. Çin’de emek maliyeti arttıkça,
      dünyanın diğer bölgeleri de daha rekabetçi hale geldi. Örneğin
      Brezilya’dan biraz daha fazla olarak Meksika’da yılda yüzde 9 büyüme
      görmek bunun iyi bir örneği. Çin’de üretilen ve ABD’ye gemi ile
      gönderilen ürünün üretimi şu an Meksika’ya geri taşınıyor. Bu yüzden
      de bazı insanlar yaklaşık üç yıl sonra artık Çin’in değil Meksika’nın
      Birleşik Devletler’in en büyük ticari partneri olacağını düşünüyorlar.
      Bunu birçok Latin Amerika ülkesi için de söylemenin mümkün olacağını
      düşünüyorum. Venezuela ve Arjantin dışında Güney Amerika’da olumlu bir
      tablo izleneceği kanaatindeyim. Çünkü bu ülkelerde borçlar ve
      yükümlülükler söz konusu olduğunda hiçbir kurala uyulmuyor.
      Türkiye’nin son yıllardaki performansını nasıl
      değerlendiriyorsunuz?
      Bence Türkiye son 10 yılda büyüme konusunda müthiş bir iş çıkardı.
      Kişi başına gayri safi yurt içi hasıla yaklaşık 2 bin ABD Doları’ndan
      13 bin ABD Doları’na çıktı. Yaşam standartları inanılmaz yükseldi
      diyebiliriz. Türkiye Avrupa’yı, Asya’yı ve Orta Doğu’yu birbirine
      bağladığı için stratejik olarak çok önemli bir noktada bulunuyor. Bu
      yüzden Türkiye’nin büyümeye devam etmek için müthiş bir fırsatı var.
      Eğer hükümet büyüme ve hukukun iyileştirilmesini teşvik etmek için
      doğru şeyleri yaparsa, Türkiye’nin önünün açık olduğunu düşünüyorum.
      Koç Holding’in kriz dönemindeki performansını nasıl
      değerlendiriyorsunuz?
      Koç Holding’in kriz sürecini çok iyi yönettiğini düşünüyorum. Bunu
      değerlendirmek için en iyi yöntem insanların Koç Holding’in
      yaptıklarıyla ilgili düşündüklerine bakmak. Kriz döneminde
      Türkiye’deki diğer holding şirketlerine bakarsanız, Koç Holding’in
      başarısını daha net anlayabilirsiniz. Bugün şirketin işlem gören
      hisselerinin 78’i yabancılara ait. Dünyanın birçok ülkesinden insanlar
      Koç Holding’in neler başarabileceğini anladılar, keşfettiler ve
      şirketin geleceğine inanıyorlar. Bu yüzden de ‘cüzdanlarıyla oy
      veriyorlar ve bu şirkete sahip olmak istiyorum’ diyorlar. Bence bu
      birçok şeyi anlatıyor.
      Koç Holding Yönetim Kurulu üyesisiniz. Dünyadaki en güçlü finansal
      kurumlarda ve bankalarda çalıştınız. Daha önceki deneyimlerinizin
      yönetim kuruluna ne gibi katkıları olduğunu düşünüyorsunuz?
      Hong Kong’tan ABD’ye, Almanya’dan İngiltere’ye uzanan bağımsız bir
      yönetici grubu var. Sadece kendi ülkelerinde değil global anlamda da
      deneyimleri olan birçok insanla çalışıyorlar. Bu yüzden de hepsinin
      Koç Holding’e çok değerli katkıları var ve hepsi de katkı sağlamaya
      devam ediyorlar."

      Yorum

      • Ahmet Hakkı
        Bağımlı
        • 05 Mayıs 2008
        • 1121

        #33

        Yorum

        • stockbroker
          Master
          • 28 Temmuz 2008
          • 4807

          #34
          ***KCHOL***KOÇ HOLDİNG A.Ş.( Esas Sözleşme )
          Esas Sözleşme Değişikliklerine İlişkin Kronoloji
          Madde No Madde Değişikliğinin Tescil Tarihi Tescilin İlanına İlişkin TTSG Tarihi Tescilin İlanına İlişkin TTSG No
          2 16.04.2013 22.04.2013 8305
          3 16.04.2013 22.04.2013 8305
          4 16.04.2013 22.04.2013 8305
          5 16.04.2013 22.04.2013 8305
          6 16.04.2013 22.04.2013 8305
          7 16.04.2013 22.04.2013 8305
          8 16.04.2013 22.04.2013 8305
          9 16.04.2013 22.04.2013 8305
          10 16.04.2013 22.04.2013 8305
          11 16.04.2013 22.04.2013 8305
          12 16.04.2013 22.04.2013 8305
          13 16.04.2013 22.04.2013 8305
          14 16.04.2013 22.04.2013 8305
          15 16.04.2013 22.04.2013 8305
          16 16.04.2013 22.04.2013 8305
          17 16.04.2013 22.04.2013 8305
          18 16.04.2013 22.04.2013 8305
          19 16.04.2013 22.04.2013 8305
          20 16.04.2013 22.04.2013 8305
          21 16.04.2013 22.04.2013 8305
          22 16.04.2013 22.04.2013 8305
          23 16.04.2013 22.04.2013 8305
          24 16.04.2013 22.04.2013 8305
          25 16.04.2013 22.04.2013 8305
          26 16.04.2013 22.04.2013 8305
          27 16.04.2013 22.04.2013 8305
          28 16.04.2013 22.04.2013 8305
          29 16.04.2013 22.04.2013 8305
          30 16.04.2013 22.04.2013 8305
          31 16.04.2013 22.04.2013 8305
          32 16.04.2013 22.04.2013 8305
          33 16.04.2013 22.04.2013 8305
          34 16.04.2013 22.04.2013 8305
          35 16.04.2013 22.04.2013 8305
          36 16.04.2013 22.04.2013 8305
          37 16.04.2013 22.04.2013 8305



          10 Nisan 2013 tarihinde toplanan Ortaklar Olağan Genel Kurulu'nda kabul edilen şekliyle Şirket Esas sözleşmemizin

          Şrketin Ünvanı başlıklı 2. maddesi,
          Amaç ve Konu başlıklı 3. maddesi,
          Şirketin Merkez ve Şubeleri başlıklı 4. maddesi,
          Şirketin Süresi başlıklı 5. maddesi,
          Sermaye başlıklı 6. maddesi,
          İntifa Senetleri başlıklı 7. maddesi,
          Tahvil ve Sair Menkul Kıymet İhracı başlıklı 8. maddesi,
          Payların Devri ve Paylar Üzerinde İntifa Hakkı Tesisi başlıklı 9. maddesi,
          Şirketin Kendi Paylarını Rehin Olarak Kabul Etmesi Veya Devralması başlıklı 10. maddesi,
          Yönetim Kurulu, Üyelerin Seçimi ve Yönetim Kurulu Kararları başlıklı 11. maddesi,
          Yönetim Kurulu Görev Bölümü, Temsil ve Yönetimin Devri başlıklı 12. maddesi,
          Yönetim Kurulu ve Komite Üyelerinin Ücretleri başlıklı 13. maddesi,
          Denetim başlıklı 14. maddesi,
          Genel Kurul başlıklı 15. maddesi,
          Kurumsal Yönetim İlkeleri başlıklı 16. maddesi,
          İlanlar başlıklı 17. maddesi,
          Hesap Dönemi başlıklı 18. maddesi,
          Karın Tesbiti ve Dağıtımı başlıklı 19. maddesi,
          Kar Payı Avansı başlıklı 20. maddesi,
          Şirket Personeli İçin Vakıf başlıklı 21. maddesi,
          Kanuni Hükümler başlıklı 22. maddesinin
          tadil edilmesi ve

          Toplantı Yeri başlıklı 23. maddesi,
          Bakanlığa Bildirme ve Komiser başlıklı 24. maddesi,
          Rey Hakkı başlıklı 25. maddesi,
          Vekaleten Temsil başlıklı 26. maddesi,
          Umumi Heyet Başkanlık Divanı başlıklı 27. maddesi,
          Rey Verilme Şekli başlıklı 28. maddesi,
          Esas Mukavele Tadilatı başlıklı 29. maddesi,
          Senelik Raporlar başlıklı 30. maddesi,
          Senelik Hesaplar başlıklı 31. maddesi,
          Karın Tevzii başlıklı 32. maddesi,
          Yedek Akçenin Haddi ve İkmali başlıklı 33. maddesi,
          Fesih ve İnfisah başlıklı 34. maddesi,
          İlanlar başlıklı 35. maddesi,
          Umumi ve Kanuni Hükümler başlıklı 36. maddesi,
          Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum başlıklı 37. maddesi,
          Geçici maddesi iptal edilmiş olup,
          söz konusu değişiklikler 16/04/2013 tarihinde tescil edilmiştir. Son değişikliği içeren yürürlükteki esas sözleşmemiz ekte verilmektedir.




          BIST

          Yorum

          • vahhun
            Çalışkan
            • 12 Ağustos 2013
            • 2846

            #35
            "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

            Yorum

            • vahhun
              Çalışkan
              • 12 Ağustos 2013
              • 2846

              #36
              "Bu işler binaçço ohumanla,ihi paralel çiziyi birbirine deymeyeceh şehilde çizmehlen ossaydu; herkeşler paracuhlarun dibine dibine furardu." ncavus

              Yorum

              • ayhan53
                Rallici Başkan
                • 27 Nisan 2009
                • 2657

                #37

                [B][SIZE="3"][FONT="Arial Narrow"][COLOR="navy"]TÜRKÜM, DOĞRUYUM, ÇALIŞKANIM, VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
                M.K.ATATÜRK[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Yorum

                • ayhan53
                  Rallici Başkan
                  • 27 Nisan 2009
                  • 2657

                  #38
                  MedwiG Nickli Üyeden Alıntı
                  KCHOL'da bugün :



                  burada dursun
                  [B][SIZE="3"][FONT="Arial Narrow"][COLOR="navy"]TÜRKÜM, DOĞRUYUM, ÇALIŞKANIM, VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
                  M.K.ATATÜRK[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                  Yorum

                  • Guerra
                    Kadrolu
                    • 02 Ağustos 2011
                    • 5570

                    #39

                    Yorum

                    • Guerra
                      Kadrolu
                      • 02 Ağustos 2011
                      • 5570

                      #40

                      Yorum

                      • Guerra
                        Kadrolu
                        • 02 Ağustos 2011
                        • 5570

                        #41

                        Yorum

                        • Guerra
                          Kadrolu
                          • 02 Ağustos 2011
                          • 5570

                          #42

                          Yorum

                          • Guerra
                            Kadrolu
                            • 02 Ağustos 2011
                            • 5570

                            #43

                            Yorum

                            • Guerra
                              Kadrolu
                              • 02 Ağustos 2011
                              • 5570

                              #44

                              Yorum

                              • Guerra
                                Kadrolu
                                • 02 Ağustos 2011
                                • 5570

                                #45

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information