Mesutc İle mutlu trade (m&m)

Collapse
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • eren@
    Tecrübeli
    • 24 Nisan 2008
    • 2344

    #601
    Kur fırladı kısa vadeli dış borç faturası 45 milyar TL kabardı


    “TEHLİKENİN FARKINDA MISINIZ” diye sormuştuk. Yazıda özel sektörün dış borçlarından hareketle gelecek 1 yılda başta özel sektör olmak üzere ödenmesi gereken dış borçların 163 milyar doları bulduğunu yazmıştık. 60 milyar dolarlık cari açığı da ekleyince 220 milyar dolar 1 yıl içinde yerine konulması gereken borç ortaya çıkıyor. Merkez Bankası bugün kısa vadeli borç istatistiklerini yayımladı. Rakam 168 milyar dolara çıkmış.

    Son rakam ve dolar kurunun 2.25 TL’leri bulması ortaya 20 milyar dolarlık bir ek yük çıkardığını biliyor musunuz?
    Şöyle açıklayalım:

    Kasım sonu itibariyle açıklanan verilere göre gelecek 1 yılda (Kasım 2013-Ekim 2014) 168 milyar dolar borcun vadesi dolacak. Kamu ve özel sektör bu borçları ya ödeyecek ya da yeni borçla finanse edecek. Ödemek tabii ki mümkün…
    Ancak ortada beklenmeyen bir durum var. Dolar kuru!

    HÜKÜMET 1$=1.98 TL DEDİ AMA…

    Hükümetin 2014 için resmi dolar kuru tahmini 1.98 TL…
    Oysa ortalama dolar kuru 2.25 TL’ye ulaştı bile. 2014’ün ilk 20 günlük kısmında dolar kuru ortalama 2.18 TL’yi aştı.

    Şimdi hesap yapalım:

    ÖDENMESİ /ÇEVRİLMESİ GEREKEN BORÇ= 168 MİLYAR DOLAR

    BORCUN TL KARŞILIĞI (HÜKÜMET’İN 1.98 TL KUR TAHMİNİYLE) = 332.7 MİLYAR TL

    DOLAR KURU 2.25 TL OLACAĞI VARSAYIMIYLA = 378 MİLYAR TL

    FARK 45.3 MİLYAR TL…

    Anlamı şu:

    Borçlular 168 milyar dolarlık borcunu geri ödemek ya da borcunu çevirmek için 332.8 milyar TL değil 378.2 milyar TL bulmak zorunda. Bu da 45.4 milyar TL fazladan para aramaları anlamına geliyor.

    Bu yıl gerçekten herkes için zor başladı zor geçecek…
    Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

    Yorum

    • eren@
      Tecrübeli
      • 24 Nisan 2008
      • 2344

      #602
      Cİtİgroup'un ykb İÇİn tavsİyesİ 'sat', fİyat hedefİ 4,40 tl
      cİtİgroup'un garantİ bankasi İÇİn tavsİyesİ 'sat', fİyat hedefİ 8,00 tl
      cİtİgroup'un halkbank İÇİn tavsİyesİ 'nÖtr', fİyat hedefİ 16,40 tl
      Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

      Yorum

      • radyolog
        OKURYAZAR
        • 03 Ağustos 2008
        • 23119

        #603
        eren@ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
        Cİtİgroup'un ykb İÇİn tavsİyesİ 'sat', fİyat hedefİ 4,40 tl
        cİtİgroup'un garantİ bankasi İÇİn tavsİyesİ 'sat', fİyat hedefİ 8,00 tl
        cİtİgroup'un halkbank İÇİn tavsİyesİ 'nÖtr', fİyat hedefİ 16,40 tl
        en büyük yatırım kuruluşlarından biri olan CİTY tavsiye vermiş

        bakalım nolcak
        DÖVÜNMEYİN. NEYE LAYIKSANIZ O ŞEKİLDE YÖNETİLİRSİNİZ

        Yorum

        • eren@
          Tecrübeli
          • 24 Nisan 2008
          • 2344

          #604
          Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

          Yorum

          • eren@
            Tecrübeli
            • 24 Nisan 2008
            • 2344

            #605
            radyolog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            en büyük yatırım kuruluşlarından biri olan CİTY tavsiye vermiş

            bakalım nolcak
            Twitteki söyleme bak bunlar nasıl yatırım cı acaba işi bildikleri yok heralde ...

            Malsız kalan citi fiyat hedefi düşürüyor
            Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

            Yorum

            • ubatu
              Katılımcı
              • 02 Haziran 2009
              • 189

              #606
              Tüm formdaşların ramazan bayramı mubarek olsun.Nice bayramlara sevdiklerinizle.

              Yorum

              • MESUTC
                KEYFE KEDER YAZAR
                • 22 Mayıs 2008
                • 4444

                #607
                günlük işlemler....
                Eklenen Dosyalar
                Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti sermaye piyasası kurulu tarafindan yayimlanan seri:v,no:52 sayılı "yatırım danışmanlığı faaliyetine ve bu faaliyette bulunacak kurumlara iliskin esaslar hakkında tebliğ" çerçevesinde aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.Yapılacak teknik ve temel analizin kişiden kişiye farklılık arz edebileceği bu analizlerde yapılan öngörülerin gerçekleşmeme olasılığının bulunduğu dikkate alınmalıdır.

                Yorum

                • MESUTC
                  KEYFE KEDER YAZAR
                  • 22 Mayıs 2008
                  • 4444

                  #608
                  Mutlu huzurlu bayram temennisiyle
                  Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti sermaye piyasası kurulu tarafindan yayimlanan seri:v,no:52 sayılı "yatırım danışmanlığı faaliyetine ve bu faaliyette bulunacak kurumlara iliskin esaslar hakkında tebliğ" çerçevesinde aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.Yapılacak teknik ve temel analizin kişiden kişiye farklılık arz edebileceği bu analizlerde yapılan öngörülerin gerçekleşmeme olasılığının bulunduğu dikkate alınmalıdır.

                  Yorum

                  • ubatu
                    Katılımcı
                    • 02 Haziran 2009
                    • 189

                    #609
                    ailesinin bayramını kutlar sağlık ve esenlikler dilerim

                    Yorum

                    • radyolog
                      OKURYAZAR
                      • 03 Ağustos 2008
                      • 23119

                      #610
                      82000 tutmazsa

                      804xx ler kafadan


                      aĞlamak yokkkk
                      DÖVÜNMEYİN. NEYE LAYIKSANIZ O ŞEKİLDE YÖNETİLİRSİNİZ

                      Yorum

                      • radyolog
                        OKURYAZAR
                        • 03 Ağustos 2008
                        • 23119

                        #611
                        DÖVÜNMEYİN. NEYE LAYIKSANIZ O ŞEKİLDE YÖNETİLİRSİNİZ

                        Yorum

                        • eren@
                          Tecrübeli
                          • 24 Nisan 2008
                          • 2344

                          #612
                          Arjantin temürrüde düştü… Türkiye-Arjantin karşılaştırması

                          Artık televizyonların bile ilk haberleri arasına girmeye başlayan Arjantin, 2001’dekinden sonra tekrar temerrüde düştü. Borçlarını ödeyemez hale geldi anlayacağınız. Peki ödeyemediği borç ne kadar? 1.5-1.6 milyar dolar! Ödeyemez mi? Elbette öder ancak konu bu değil. Sorun Arjantin’in elini kaptırdığı “Akbaba fonlarının” bugün kolunu istemeleri..

                          Hikayeyi baştan alalım. Şubat 2001’de Türkiye Anayasa kitapçığı fırlatmayla başlayan süreçte krize girerken Arjantin de Mart 2001’de “Ben bittim” dedi. 150 milyar dolara yaklaşan borçlarını ödeyemeyeceğini belirten dönemin yeni seçilen Başbakanı Nestor Kirchner, IMF ve bazı büyük borçları ödedi. Tek tek yapılan borç yapılandırma anlaşmalarını Arjantin’e borç verenlerin %92’si kabul etti. %8’lik kısım “hayır” dedi. İşte bugünkü krizin nedeni o %8. Bu oranın %1’i ABD’li akbaba fonu (vulture fund) denilen NML Capital ve Aurelius Management’e ait. Alacağını mahkemeye taşıyan fonların o zamanki alacağı 1.5 milyar dolar düzeyindeydi. Mahkeme hafta içinde bu iki fonu haklı buldu ve Arjantin’in parayı ödemesini istedi. Arjantin’in gücü yok mu bu kadar parayı ödeyecek? Elbette var ama korkusu %1’in değil kalan %7’nin alacağının da “emsal karar” uyarınca ödenme riski. Bazı kaynaklarda 15 bazılarında 40 milyar dolarlık bir faturadan bahsediliyor. 30 Temmuz’a kadar ödeme yapılması gerekiyordu. Ancak yapılamadı ve S&P hiç beklemeden Arjantin’in kredi notunu “çöp”e seviyesine indirdi bile… Bu notu daha önce Yunanistan’a layık görmüştü.

                          Rakam küçük gelebilir ancak Arjantin Merkez Bankası’nın 18 Temmuz itibariyle resmi rezervleri 29.7 milyar dolar! Yani 15 milyar dolar olursa rezervlerinin yarısını kaybedebilir. Üstelik o dönemden bu döneme Arjantin parasını dolara karşı ciddi devalüe etti. Bu da borcun etkisinin katlandığına işaret ediyor.

                          Bu Arjantin’in durumu… 2001’de eşanlı krize giren iki ülke için yine benzer yorumlar yapılıyor. Peki Türkiye verileriyle Arjantin’i karşılaştıralım.

                          TÜRKİYE, ARJANTİN KARŞILAŞTIRMASI

                          2001′de aynı kaderi paylaşan iki ülke için tekrar kader birliği olur mu tartışmaları da konuşuluyor. Karşılaştırma yapılabilmesi açısından toplayabildiğim bazı verileri tablolaştırdım. Açıkçası bazı verileri bizden daha iyi olan Arjantin’in en büyük sıkıntısı rezervlerinde. Türkiye’nin 110 milyar doların üzerindeki rezerv rakamına karşılık Arjantin’in 30 milyar dolar kadar borcu bulunuyor. Brüt dış borçta da bizden daha iyi görünebilirler (Arjantin %23.6 iken Türkiye %48) ancak Türkiye’nin borcunun önemli bir kısmı özel sektöre ait. Bu da kamunun temerrüde düşme olasılığını azaltıyor. Zira kamunun dış borçlarının yüzde 15′i kamuya ait. İşte bu nedenle Türkiye’de kriz, kamu borçları üzerinden doğrudan değil de özel sektör üzerinden başlar gibi bir durum söz konusu. Ancak özel sektörün krize girmesi Türkiye’yi Arjantin’den beter edebileceği unutulmamalı.

                          Son olarak dikkatimi çeken verilerden biri tasarruf oranı. Büyümesinin yüzde 55′ini özel tüketimle sağlayan Arjantine karşılık Türkiye’de büyümenin motoru açık ara farkla (%70-75 arası) tüketim. Hal böyle olunca tasarruf edecek bir şey kalmıyor. Ancak Arjantin’de tasarrufların milli gelire oranı yüzde 22′lerdeyken Türkiye’de oran yüzde 12-13 aralığında. Endişe verici bir başka durum da bu. Yine de Arjantin ile Türkiye arasında benzerlikler kurarak oradaki krizi ithal edeceğimize ihtimal veremiyorum. Biz krizimizi de farklı yaşamayı biliriz…



                          AKBABA FONLARIN ÇALIŞMA YÖNTEMİ

                          Adını hakeden bir sistemi var. Akbabaların öldürülen hayvanların leşini yemesi misali Akbaba Fonlar da ölüm döşeğindeki ülkelere üşüşüyor. Zor durumdaki ülkelerin tahvillerini, şirketlerini vs. çok ucuz fiyatlardan topluyor. Arjantin’de yatırımcılar panikleyince ellerindeki devlet tahvillerini çok düşük fiyatlarla akbaba fonlarına satıp kaçıyorlar. Ülke yapılandırmaya gittiğinde ise anlaşmıyorlar. Sıralarının gelmesini bekliyorlar. Kendi sıralarını mahkeme yoluyla hallediyorlar. NML, New York’ta açtığı mahkemeyi 2012’de kazandı. Arjantin yönetimi “1 kuruş koklatmam” dese de temyiz de işe yaramadı. İşte hikaye bu. Bu akbaba fonlarının ilk vukuatı değil. Bununla ilgili kitaplar yazacak kadar örnek veriliyor. Zimbabve, Peru bunlardan bazıları…

                          Zimbabve’de 1970’lerden kalan 3 milyon dolarlık borcu aldı ve İngiliz mahkemelerinden 55 milyon dolarlık ödeme kararı çıkardı. Ardından 15 milyon dolara anlaştılar.

                          Fonlar, Peru’da da 11 milyon dolarlık borcu 56 milyon dolar olarak tahsil etti.
                          Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

                          Yorum

                          • eren@
                            Tecrübeli
                            • 24 Nisan 2008
                            • 2344

                            #613
                            Piyasalarda Ağustos gündemi yoğun

                            7 Ağustos’tan 27 Ağustos’a kadar farklı gündem başlıkları bizi bekliyor. Bunlardan en önemlisi cumhurbaşkanlığı seçimleri.



                            Piyasalar tatildeyken ABD büyüme rakamları beklentinin üzerinde açıklandı. Bu durum Amerikan Merkez Bankası’nın (Fed) faiz artışına biraz daha yakın olduğu şeklinde yorumlandı ve dolar bütün dünyada değer kazandı. Arjantin temerrüde düştü. Portekiz’de banka problemi devam etti. Haftanın son işlem gününde ABD verileri piyasaların imdadına yetişti.

                            BU AYIN TAKVİMİNDE NELER VAR?

                            7 Ağustos’ta Avrupa Merkez Bankası (AMB) toplantısı var. Bu toplantıdan yeni bir şey çıkması beklenmese de piyasalar AMB’nın son durumu nasıl değerlendirdiğini bilecek. 8 Ağustos’ta Moody’s Türkiye’nın not görünümüne ilişkin açıklama yapacak. Büyük ihtimalle reyting şirketi yükselen risklerden bahsedecek.

                            SEÇİMDE ‘İLK TUR’ HESABI

                            10 Ağustos’ta cumhurbaşkanlığı seçimi var. Seçim risk olarak görülmüyor, hatta seçimin ilk turda sonuçlanmasının pozitif etkisi de olabilir. 21 Ağustos’ta Fed Başkanı Yellen’in Jackson Hole toplantısında ne diyeceğini merakla bekliyor olacağız. Özellikle 2008 yılından bu yana Fed önümüzdeki dönemde ne planlıyor, ipuçlarını Jackson Hole toplantılarından alma imkânı bulunabiliyor. 27 Ağustos’ta TCMB faiz kararı var.
                            Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

                            Yorum

                            • eren@
                              Tecrübeli
                              • 24 Nisan 2008
                              • 2344

                              #614
                              Fazla Basılan 18 Milyon Pusula Çiğdem Toker

                              Altı gün sonra yapılacak cumhurbaşkanı seçimi, üç aydır Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı’nın (AGİT) yakın markajında.
                              Ankara’da sırf bu “misyon” için geçici ofis kiralayan AGİT heyeti, 29 kişiden oluşuyor.
                              Heyetin 13 kişilik bölümü politika, hukuk, medya, seçim ve kampanya finansmanı alanlarında uzmanlaşmış analistlerden oluşuyor. Kalan 16 kişi ise “uzun dönemli gözlemci” sıfatıyla; Türkiye’nin toplam 10 iline (İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kayseri, Konya, Adana, Erzurum, Diyarbakır, Samsun) dağılmış biçimde çalışmalarını yürütüyor.
                              Haziranın ilk haftasında bu köşede, AGİT misyonunun “ön analiz” nitelikli ilk raporunu duyurmuştuk. AGİT gözlem sürecinin ikinci etabı olarak yayımlanan 31 Temmuz 2014 tarihli “Ara Rapor”un satır aralarında, çok çarpıcı bir saptama yer almış:

                              ***

                              - AGİT misyonu, YSK ile görüşmesinde, kayıtlı seçmen sayısını sormuş.
                              YSK, yurtiçinde 52 milyon 894 bin120, yurtdışında ise 2 milyon 798 bin 670 seçmen olduğu bilgisini vermiş.
                              - AGİT misyonu bu kez, “Kaç adet pusula bastırıldı” diye sormuş.
                              YSK’nin cevabı: 73 milyon 849 bin 80 adet oy pusulası olmuş. (Ara Rapor’da YSK görüşmesine dayanılarak bu pusulaların 69 milyon 279 bininin yurtiçi; 3 milyon 70 bin 80’inin yurtdışı; 1 milyon 500’ünün de sınır kapıları için ayrıldığı belirtiliyor.)
                              - AGİT misyonu, “Bastırılan pusula sayısının yasal temeli nedir” diye sormuş.
                              Herhalde doyurucu bir yanıt alamamış olmalı ki, raporun 5. sayfasında şöyle bir cümleye yer vermiş.
                              “YSK’nin basılacak oy pusulasının sayısı ile ilgili kararı net bir yasal temelden yoksundur.”
                              Sadece bu cümle bile, 10 Ağustos’taki seçimin güvenilirliği konusunda, uluslararası dünyada ciddi bir kuşku doğduğunu kanıtlıyor.
                              Zira (hesabı ben yaptım) bastırılan 73 milyon 849 bin 80 adet oy pusulasından, kayıtlı seçmen sayısı olan 55 milyon 692 bin 790’ı çıkardığınızda sonuç, 18 milyon 156 bin 290 adet fazla pusula ediyor.
                              (Yangın, sel, deprem, kaza vs. gibi olağanüstü durumlara karşı her seçimde, fazla pusula basıldığını biz de biliyoruz. Fakat “Bu kadar büyük bir fark ne kadar normal” sorusu meşrudur.)


                              ***

                              Yurtdışında yaşayan Türklerin cumhurbaşkanı seçimine katılımını izlemek üzere, sosyal medyada #GurbetinOylari başlığıyla örgütlenen gönüllülerin, “yurttaş gazeteciliğinin” verimli bir örneğini sergilediğini geçen yazıda aktarmıştım. (“Hashtag” olarak bilinen o başlıktaki küçük hatayı da bu vesileyle düzeltmiş olayım)
                              Yurtdışındaki oy kullanma süresi dün sona erdi. Son haberlere göre, oy kullanma oranı yüzde 5 gibi hayli düşük bir oranda kalmış görünüyor.
                              Fakat tabii iş asıl bundan sonra başlayacak. Zira, yurtdışında kullanılan oyların sayımı, kullanıldığı yerlerde değil, Ankara’da 10 Ağustos’taki seçimden sonra birlikte yapılacak.
                              Raporda, “Yurtdışı oy sandıklarının oyların kullanıldığı ülkelerde sayılmasını talep eden üç dilekçe de reddedilmiştir ve neden reddedildiklerine dair henüz hiçbir hukuki açıklama kamuoyu ile paylaşılmamıştır” deniliyor.
                              Yasal olarak dışarıdan gözlemci ve tutanak talebi serbest. Ne var ki, son iki gündür bu konuda sandık başlarında “itiş-kakış”a varan sıkıntılar yaşandığı haberleri sosyal medyadan akıyor. Ve çok ilginçtir AGİT, bu tür sıkıntıları öngören bir saptamaya, yurtdışı oy kullanımı tarihi henüz başlamadan yer vermiş:
                              “Yurtdışında oy kullanma, 31 Temmuz - 3 Ağustos tarihleri arasında 54 ülkede gerçekleşecektir. Yurtdışı oy pusulaları ülkeye geri getirilecek ve Ankara’da yurtiçi oy pusulaları sayım başlangıcı ile aynı zamanda sayılmaya başlanacaktır. AGİT/ODIHR SSGH ile görüşen ilgililer bu sürecin şeffaflığı ile ilgili kaygılarını dile getirmiştir.”

                              ***

                              AGİT, seçim günü gözlemi için AKMP (Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi) ile ortak çalışacak. Ve seçimden sonra bir sonuç raporu hazırlayacak.
                              İyi ki... Yasal temeli ve gerekçesini YSK’nin açıklayamadığı 18 milyonun üzerindeki fazla oy pusulasının akıbetini, yurtdışı oyların nasıl sayıldığını, belki bu vesileyle daha sağlıklı öğrenme olanağımız olacak.
                              Kopyaladıklarım çoğu sosyal medyada görüp istifadenize sunduğum resim yorum ve benzeriler 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 104.,107. ve 115. Maddelerinde de belirtildiği üzere kesinlikte yatırım tavsiye niteliği taşımaz .

                              Yorum

                              • ubatu
                                Katılımcı
                                • 02 Haziran 2009
                                • 189

                                #615
                                günaydın hayırlı haftalar

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information