Eger sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzda hiçbir şekilde aktivite uygulayamaz; Konu açamaz, Mesaj yazamaz, Eklenti indiremez, Özel mesajlasamaz. Forumumuzu tam anlamıyla kullanmak için üye olabilirsiniz...
Canlı bomba saldırısında şehit edilen polis memuru Kenan Kumaş’ı ailesi ve İstanbul il protokolü uğurladı İstanbul’da şehit için tören düzenlendiği dakikalarda ise
Bakanlar, Cumhurbaşkanı’nı alkışlama yarışındaydı.
İzmir- İstanbul otoyolu için kurulan taş ocağını yöre halkı protesto etti
İzmir Kemalpaşa’daki Akalan, Sütçüler, Çambel Köyü sakinleri taş ocağı kurulmasına tepki gösterdi. Şantiye alanına giren köylüler, çevredeki kamyonların, prefabrik evlerin, iş makinalarının cam ve kapılarını taş yağmuruna tuttu.
“BAŞBAKAN GELSİN DE GEÇİNSİN”
Bütün gelirlerinin zeytin ve kiraz olduğunu söyleyen köylüler, ağaçların taş ocağından gelecek tozla zarar göreceğini söyledi. Erkeklerle aynı safta yer alan kadınlar ise, “Başbakan gelsin de aylık bin liraya geçinsin. Canımızı dişimize takıp o ürünleri topluyor yine da kazanamıyoruz. Canımız pahasına taş ocağına karşı çıkacağız” dedi.
KAYMAKAM İKNAYA ÇALIŞTI
Şantiye alanından jandarma müdahalesi sonucu çıkartılan köylüler, iş makinelerini hareket ettirmemek için önlerinde saf tutup, İstiklal Marşı’nı okudu. Jandarma’ya ait TOMA’nın da hazır bekletildiği eylem sebebiyle Kemalpaşa Kaymakamı Kamuran Taşbilek ve CHP İzmir Milletvekili Alattin Yüksel bölgeye geldi. Taşbilek, köylülerle konuşup eyleme son vermelerini istedi. Taş ocağının hukuk çerçevesinde yapılacaksa, yapılacağını söyledi. Daha sonra yolu kapatan kepçe geri çekildi.
Hani köylü milletin efendisiydi?
Protestocu köylüler arasında kadın ve çocuklar ağırlıktaydı. Çocuklar, okula 600 metre mesafede kurulması planlanan taş ocağından başlarına taş yağmasından endişe ettiklerini söyledi. Aileler ise çocuklarını 4 gündür okula göndermediklerini, taş ocağı fikrinden vazgeçinceye kadar da göndermeyeceklerini belirtti. eyleme katılan bir köylü kadın da, “Köylü hani milletin efendisiydi? Daha köylüyü çiğniyorlar. Biz canımızı feda ederiz gerekirse. Şu dozerleri çiğneriz, yine vermeyiz. İsterlerse beni içeri alsınlar, hiç korkmuyorum” dedi.
EN AZ 3 KM UZAKLIK
Akalan Köyü Muhtarı Mustafa Çaktuğ, ocak kurulmak istenen bölgede tarım arazileri olduğunu hatırlatıp, “Kanuna göre zeytinlik alanlarının taş ocağına en az 3 kilometre olması gerek ama zeytinlikler ocağın dibinde. Kanunu da çiğniyorlar” diye tepki gösterdi.
İzmir- İstanbul otoyolu için kurulan taş ocağını yöre halkı protesto etti
İzmir Kemalpaşa’daki Akalan, Sütçüler, Çambel Köyü sakinleri taş ocağı kurulmasına tepki gösterdi. Şantiye alanına giren köylüler, çevredeki kamyonların, prefabrik evlerin, iş makinalarının cam ve kapılarını taş yağmuruna tuttu.
“BAŞBAKAN GELSİN DE GEÇİNSİN”
Bütün gelirlerinin zeytin ve kiraz olduğunu söyleyen köylüler, ağaçların taş ocağından gelecek tozla zarar göreceğini söyledi. Erkeklerle aynı safta yer alan kadınlar ise, “Başbakan gelsin de aylık bin liraya geçinsin. Canımızı dişimize takıp o ürünleri topluyor yine da kazanamıyoruz. Canımız pahasına taş ocağına karşı çıkacağız” dedi.
KAYMAKAM İKNAYA ÇALIŞTI
Şantiye alanından jandarma müdahalesi sonucu çıkartılan köylüler, iş makinelerini hareket ettirmemek için önlerinde saf tutup, İstiklal Marşı’nı okudu. Jandarma’ya ait TOMA’nın da hazır bekletildiği eylem sebebiyle Kemalpaşa Kaymakamı Kamuran Taşbilek ve CHP İzmir Milletvekili Alattin Yüksel bölgeye geldi. Taşbilek, köylülerle konuşup eyleme son vermelerini istedi. Taş ocağının hukuk çerçevesinde yapılacaksa, yapılacağını söyledi. Daha sonra yolu kapatan kepçe geri çekildi.
Hani köylü milletin efendisiydi?
Protestocu köylüler arasında kadın ve çocuklar ağırlıktaydı. Çocuklar, okula 600 metre mesafede kurulması planlanan taş ocağından başlarına taş yağmasından endişe ettiklerini söyledi. Aileler ise çocuklarını 4 gündür okula göndermediklerini, taş ocağı fikrinden vazgeçinceye kadar da göndermeyeceklerini belirtti. eyleme katılan bir köylü kadın da, “Köylü hani milletin efendisiydi? Daha köylüyü çiğniyorlar. Biz canımızı feda ederiz gerekirse. Şu dozerleri çiğneriz, yine vermeyiz. İsterlerse beni içeri alsınlar, hiç korkmuyorum” dedi.
EN AZ 3 KM UZAKLIK
Akalan Köyü Muhtarı Mustafa Çaktuğ, ocak kurulmak istenen bölgede tarım arazileri olduğunu hatırlatıp, “Kanuna göre zeytinlik alanlarının taş ocağına en az 3 kilometre olması gerek ama zeytinlikler ocağın dibinde. Kanunu da çiğniyorlar” diye tepki gösterdi.
Yorum