Akkuyu'ya onay Putin Türkiye'ye gelmeden önce verilebilir
Mersin Akkuyu’daki nükleer santral için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) raporuna Rusya Devlet Başkanı Putin'in 1 Aralık'taki Türkiye ziyareti öncesi onay verilmesi bekleniyor.
Akkuyu Nükleer AŞ, Rusya'nın devlet şirketi olan Rosatom'un alt şirketlerin biri olarak faaliyet gösteriyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ÇED raporunun ardından Akkuyu’daki nükleer santral inşaatı başlayacak.
Anadolu Ajansı'nın haberine göre Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) ile ilgili ÇED Raporu ile birlikte, vatandaşlardan gelen dilekçeler Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na ulaştırıldı. Bakanlık dilekçelerdeki soruların yanıtlanması için santrali inşa edecek Akkuyu Nükleer A.Ş'den talepte bulundu.
Mersin Valiliği'ne iletilen dilekçelerin birçoğunda "nükleer santral yapımının istenmediği" yönünde ifadeler yer aldı. Bazı nükleer santral karşıtı sivil toplum kuruluşları ise raporda bulunan detaylara ilişkin sorular yöneltti. Şirketin sorulara cevap hazırlama sürecinin gelecek hafta tamamlanması planlanıyor.
Bu sürecin ardından Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulacak raporun onaylanmasının, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Türkiye'ye gelecek ay başında gerçekleştirmesi planlanan ziyareti öncesine rastlaması bekleniyor.
AKKUYU İÇİN 3 BİN SAYFALIK RAPOR
Öte yandan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı yetkilileri, Türkiye'nin ilk nükleer santrali için hazırlanan 3 bin sayfalık raporun, çevresel etki açısından bütün detayları içerdiğini belirtiyor.
Akkuyu’daki nükleer santrali Rus devlet kuruluşu Rosatom yapacak. Nükleer santral için iki ülke işbirliğiyle Akkuyu NGS adlı bir şirket kuruldu. 2023 yılında bitirilmesi planlanan nükleer santralin ilk etabı 2020 yılında faaliyete geçecek.
Akkuyu’nun ardından yapılacak diğer santralin adresi Sinop. Bir diğer santral için konuşulan yer ise Karadeniz kıyısındaki İğneada. İğneada ismi henüz yetkililer tarafından net olarak açıklanmadı.
Tamamını oku: http://www.rsfmradio.com/2014_11_21/...e-verilebilir/
Mersin Akkuyu’daki nükleer santral için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) raporuna Rusya Devlet Başkanı Putin'in 1 Aralık'taki Türkiye ziyareti öncesi onay verilmesi bekleniyor.
Akkuyu Nükleer AŞ, Rusya'nın devlet şirketi olan Rosatom'un alt şirketlerin biri olarak faaliyet gösteriyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ÇED raporunun ardından Akkuyu’daki nükleer santral inşaatı başlayacak.
Anadolu Ajansı'nın haberine göre Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) ile ilgili ÇED Raporu ile birlikte, vatandaşlardan gelen dilekçeler Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na ulaştırıldı. Bakanlık dilekçelerdeki soruların yanıtlanması için santrali inşa edecek Akkuyu Nükleer A.Ş'den talepte bulundu.
Mersin Valiliği'ne iletilen dilekçelerin birçoğunda "nükleer santral yapımının istenmediği" yönünde ifadeler yer aldı. Bazı nükleer santral karşıtı sivil toplum kuruluşları ise raporda bulunan detaylara ilişkin sorular yöneltti. Şirketin sorulara cevap hazırlama sürecinin gelecek hafta tamamlanması planlanıyor.
Bu sürecin ardından Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulacak raporun onaylanmasının, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Türkiye'ye gelecek ay başında gerçekleştirmesi planlanan ziyareti öncesine rastlaması bekleniyor.
AKKUYU İÇİN 3 BİN SAYFALIK RAPOR
Öte yandan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı yetkilileri, Türkiye'nin ilk nükleer santrali için hazırlanan 3 bin sayfalık raporun, çevresel etki açısından bütün detayları içerdiğini belirtiyor.
Akkuyu’daki nükleer santrali Rus devlet kuruluşu Rosatom yapacak. Nükleer santral için iki ülke işbirliğiyle Akkuyu NGS adlı bir şirket kuruldu. 2023 yılında bitirilmesi planlanan nükleer santralin ilk etabı 2020 yılında faaliyete geçecek.
Akkuyu’nun ardından yapılacak diğer santralin adresi Sinop. Bir diğer santral için konuşulan yer ise Karadeniz kıyısındaki İğneada. İğneada ismi henüz yetkililer tarafından net olarak açıklanmadı.
Tamamını oku: http://www.rsfmradio.com/2014_11_21/...e-verilebilir/















Yorum