Atasözleri ve deyimler

Collapse
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • firenze
    Duble Mühendis
    • 02 Haziran 2012
    • 348

    #76
    Duyduğuma inanmam; gördüğümün yarısına, yaptığımın tamanına inanırım.
    Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

    Yorum

    • firenze
      Duble Mühendis
      • 02 Haziran 2012
      • 348

      #77
      İyi cins ata hafif bir darbe, akıllı insana da ufak bir söz ya da işmar yeterlidir.
      Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

      Yorum

      • aydos
        Edebiyatçı
        • 02 Haziran 2012
        • 115

        #78
        Hilm, ilimdir. (Türk atasözü)
        hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

        Yorum

        • aydos
          Edebiyatçı
          • 02 Haziran 2012
          • 115

          #79
          Duyduğumu unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı bilirim. (Çin atasözü)
          hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

          Yorum

          • stockbroker
            Master
            • 28 Temmuz 2008
            • 4807

            #80
            firenze Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            Duyduğuma inanmam; gördüğümün yarısına, yaptığımın tamanına inanırım.
            aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            Duyduğumu unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı bilirim. (Çin atasözü)
            İki söz temelde aynı mantığa dayanıyor. Demek ki farklı milletlerden de olsa insan, doğası gereği benzer sonuçlara ulaşıyor.

            Yorum

            • aydos
              Edebiyatçı
              • 02 Haziran 2012
              • 115

              #81
              otlayamadığından kökleyememek.

              Bu deyimin yorumunu sayın firenze'den bekliyoruz
              hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

              Yorum

              • firenze
                Duble Mühendis
                • 02 Haziran 2012
                • 348

                #82
                stockbroker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                İki söz temelde aynı mantığa dayanıyor. Demek ki farklı milletlerden de olsa insan, doğası gereği benzer sonuçlara ulaşıyor.
                aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                Duyduğumu unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı bilirim. (Çin atasözü)
                firenze Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                Duyduğuma inanmam; gördüğümün yarısına, yaptığımın tamanına inanırım.
                haklısınız... neticede hepimiz adem'in oğullarıyız.
                Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

                Yorum

                • firenze
                  Duble Mühendis
                  • 02 Haziran 2012
                  • 348

                  #83
                  aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                  otlayamadığından kökleyememek.

                  Bu deyimin yorumunu sayın firenze'den bekliyoruz
                  bunun hikayesi uzun ama şöyle özetleyebiliriz;

                  sade, efendi, mülayim - halk dilinde, doğru yolu bulmuş, imana gelmiş... - görüntünün altında kişinin ihtiyaç sahibi olma, köprüyü geçene kadar ayıya dayı deme, mahalle basksı, umduğunu bulamamanın verdiği hayal kırıklığı, menfaatlerini gözetme uğruna çizgisinden ödün verme gibi nedenlerle otlayamadığından semirememesi... kişiliğini dışa vuramaması... olduğu gibi görünmemesi...

                  bu tarz tipleri tanımak için bkz: "Tavuk ***ü tövbe tutmaz"

                  Not: "D" "ö" "t" yazdım onu sansürledi. İşte forum terbiyesi.
                  Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

                  Yorum

                  • firenze
                    Duble Mühendis
                    • 02 Haziran 2012
                    • 348

                    #84
                    Aç garın gatık istemez, uykulu baş yasduk istemez.
                    Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

                    Yorum

                    • firenze
                      Duble Mühendis
                      • 02 Haziran 2012
                      • 348

                      #85
                      Anamın ekmeğine kuru, ayranına duru demem.
                      Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

                      Yorum

                      • firenze
                        Duble Mühendis
                        • 02 Haziran 2012
                        • 348

                        #86
                        sular yükselince balıklar karıncaları yer,
                        sular çekilince de karıncalar balıkları yer.
                        kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmemelidir,
                        çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir.

                        kızılderili sözü
                        Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

                        Yorum

                        • aydos
                          Edebiyatçı
                          • 02 Haziran 2012
                          • 115

                          #87
                          haydi canlandıralım burayı
                          hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                          Yorum

                          • stockbroker
                            Master
                            • 28 Temmuz 2008
                            • 4807

                            #88
                            Saman Altından Su yürütmek

                            Geniş bir ovanın üzerinde bir köy, bu köyünde bir tanecik ırmağı varmış. Irmağın suları aynı anda köyün bütün tarlalarına yetecek kadar gür olmadığından her gün bu ırmağı bir köylü kendi tarlasına sulamak için kullanıyor, diğerleri de sıranın kendisine geleceği günü bekliyorlarmış. Ancak bir gün köyün açıkgözlerinden biri ırmaktan kendi tarlasına gizli bir kanal yapıp, diğer köylüler bu durumu fark etmesin diye kanalın üstünü toprak ve samanlarla kapatmış. Böylece tarlasına her gün yeteri kadar su geliyor, bolca mahsul alıyormuş. Bir süre sonra ırmağın suları azalıp, bu açıkgözün tarlasından bereket fışkırınca köylüler vaziyetten kuşkulanıp adamın tarlasına baskın yapmışlar. Birde bakmışlar ki kanallar suyla dolu ve üzerinde otlar yüzüyor. Cevap belli: “Ulan köftehor, saman altından ne su yürütüyorsun!”

                            Yorum

                            • mancurya
                              Çalışkan
                              • 01 Haziran 2012
                              • 519

                              #89
                              Yoğun ısrarlar üzerine katılmak zorunda olduğumu belirterek söze başlamak isterim..

                              ''istedim vermediler , Şöförsün dediler''

                              Yorumunu bilmiyorum...bilen varsa...
                              * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

                              Yorum

                              • mancurya
                                Çalışkan
                                • 01 Haziran 2012
                                • 519

                                #90
                                Bu arada afiyet olsun...
                                * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

                                Yorum

                                Working...
                                X

                                Debug Information