Atasözleri ve deyimler

Collapse
X
 
  • Saat
  • Show
Clear All
new posts
  • aydos
    Edebiyatçı
    • 02 Haziran 2012
    • 115

    #1

    Atasözleri ve deyimler

    söz ola kese savaşı
    söz ola kestire başı
    söz ola ağulu aşı
    bal ile yağ ede bir söz

    yunus emre'nin dörtlüğüyle açtık, hayırlı olsun
    hayvan yularından, insan sözünden tutulur..
  • aydos
    Edebiyatçı
    • 02 Haziran 2012
    • 115

    #2
    borsadan çok iyi anlamayan bir miniminnacık yatırımcı olarak borsa deyimlerini de buraya bekliyorum.
    hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

    Yorum

    • firenze
      Duble Mühendis
      • 02 Haziran 2012
      • 348

      #3
      İki şey

      16. asır Latin düşünürü Giordano Bruno'nun (1548-1600) günümüze kadar gelen insanın davranışları hakkında “iki şey “ olarak dile getirdiği görüşleri değerlerinden hiçbir şey kaybetmedi. İşte o görüşler...

      İki şey ‘Kalitesiz İnsan’ın özelliğidir:

      1- Şikayetçilik

      2- Dedikodu

      İki şey çözümsüz görünen problemleri bile çözer:

      1- Bakış açısını değiştirmek

      2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek

      İki şey yanlış yapmanı engeller:

      1- Şahıs ve olayları akıl ve kalp süzgeçinden geçirmek

      2- Hak yememek

      İki şey kişiyi gözden düşürür :

      1- Demagoji (Laf kalabalığı)

      2- Kendini ağıra satmak (övmek, vazgeçilmez göstermek)

      İki şey insanı ‘Nitelikli İnsan’ yapar:

      1- İradeye hakim Olmak

      2- Uyumlu Olmak

      İki şey ‘Ekstra Değer’ katar:

      1- Hitabet ve diksiyon eğitimi almak

      2- Anlayarak hızlı okumayı öğrenmek

      İki şey geri bırakır:

      1- Kararsızlık

      2- Cesaretsizlik

      İki şey kâşif yapar:

      1- Nitelikli çevre

      2- Biraz delilik

      İki şey ömür boyu boşa kürek çekmemeni sağlar:

      1- Baskın yeteneği bulmak

      2- Sevdiğin işi yapmak

      İki şey başarının sırrıdır:

      1- Ustalardan ustalığı öğrenmek

      2- Kendini güncellemek

      İki şey başarıyı mutlulukla beraber yakalamanın sırrıdır:

      1- Niyetin saf olması

      2- Ruhsal farkındalık

      İki şey milyonlarca insandan ayırır:

      1- Sorunun değil, çözümün parçası olmak

      2- Hayata ve her şeye yeni (özgün, orijinal, farklı) bakış açısıyla yaklaşabilmek

      İki şey gelişmeyi engeller:

      1- Aşırılık (mübalağa, abartı, ifrat)

      2- Felakete odaklanmış olmak

      İki şey çözüm getirir:

      1- Tebessüm (gülümseme)

      2- Sükut (susmak)

      İki şeyin değeri kaybedilince anlaşılır:

      1- Anne

      2- Baba

      İki şey geri alınmaz:

      1- Geçen zaman

      2- Söylenen söz

      İki şey ulaşmaya değerdir:

      1- Sevgi

      2- Bilgi

      İki şey “hayatta önemli olan her şey” içindir:

      1- Nefes alabilmek

      2- Nefes verebilmek

      “Allah, iradesini hâkim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır”

      “Yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hâkim kılmak için Allah’ı kullanırlar. “
      Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

      Yorum

      • mancurya
        Çalışkan
        • 01 Haziran 2012
        • 519

        #4
        Bak bu sayfayı sevdim.....k26k26k26
        * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

        Yorum

        • mancurya
          Çalışkan
          • 01 Haziran 2012
          • 519

          #5
          aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
          borsadan çok iyi anlamayan bir miniminnacık yatırımcı olarak borsa deyimlerini de buraya bekliyorum.

          Keyifle geliriz....;);)
          * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

          Yorum

          • mancurya
            Çalışkan
            • 01 Haziran 2012
            • 519

            #6
            firenze Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
            16. asır Latin düşünürü Giordano Bruno'nun (1548-1600) günümüze kadar gelen insanın davranışları hakkında “iki şey “ olarak dile getirdiği görüşleri değerlerinden hiçbir şey kaybetmedi. İşte o görüşler...

            İki şey ‘Kalitesiz İnsan’ın özelliğidir:

            1- Şikayetçilik

            2- Dedikodu

            İki şey çözümsüz görünen problemleri bile çözer:

            1- Bakış açısını değiştirmek

            2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek

            İki şey yanlış yapmanı engeller:

            1- Şahıs ve olayları akıl ve kalp süzgeçinden geçirmek

            2- Hak yememek

            İki şey kişiyi gözden düşürür :

            1- Demagoji (Laf kalabalığı)

            2- Kendini ağıra satmak (övmek, vazgeçilmez göstermek)

            İki şey insanı ‘Nitelikli İnsan’ yapar:

            1- İradeye hakim Olmak

            2- Uyumlu Olmak

            İki şey ‘Ekstra Değer’ katar:

            1- Hitabet ve diksiyon eğitimi almak

            2- Anlayarak hızlı okumayı öğrenmek

            İki şey geri bırakır:

            1- Kararsızlık

            2- Cesaretsizlik

            İki şey kâşif yapar:

            1- Nitelikli çevre

            2- Biraz delilik

            İki şey ömür boyu boşa kürek çekmemeni sağlar:

            1- Baskın yeteneği bulmak

            2- Sevdiğin işi yapmak

            İki şey başarının sırrıdır:

            1- Ustalardan ustalığı öğrenmek

            2- Kendini güncellemek

            İki şey başarıyı mutlulukla beraber yakalamanın sırrıdır:

            1- Niyetin saf olması

            2- Ruhsal farkındalık

            İki şey milyonlarca insandan ayırır:

            1- Sorunun değil, çözümün parçası olmak

            2- Hayata ve her şeye yeni (özgün, orijinal, farklı) bakış açısıyla yaklaşabilmek

            İki şey gelişmeyi engeller:

            1- Aşırılık (mübalağa, abartı, ifrat)

            2- Felakete odaklanmış olmak

            İki şey çözüm getirir:

            1- Tebessüm (gülümseme)

            2- Sükut (susmak)

            İki şeyin değeri kaybedilince anlaşılır:

            1- Anne

            2- Baba

            İki şey geri alınmaz:

            1- Geçen zaman

            2- Söylenen söz

            İki şey ulaşmaya değerdir:

            1- Sevgi

            2- Bilgi

            İki şey “hayatta önemli olan her şey” içindir:

            1- Nefes alabilmek

            2- Nefes verebilmek

            “Allah, iradesini hâkim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır”

            “Yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hâkim kılmak için Allah’ı kullanırlar. “
            Atasözler ve deyimler başlığında garnutür olarak iyi gitmiş....
            * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

            Yorum

            • firenze
              Duble Mühendis
              • 02 Haziran 2012
              • 348

              #7
              mancurya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
              Atasözler ve deyimler başlığında garnutür olarak iyi gitmiş....
              Konuşmak bir mana ise susmak binbir mana. Herkes konusmasına konuşur lakin sükût yürekli olana.

              Yorum

              • aydos
                Edebiyatçı
                • 02 Haziran 2012
                • 115

                #8
                söyleyeni belli olan sözleri, yani özdeyişleri de buraya bekleriz
                hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                Yorum

                • aydos
                  Edebiyatçı
                  • 02 Haziran 2012
                  • 115

                  #9
                  yani firenze'nin imza olarak arayıp bulduğu o garip sözleri
                  hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                  Yorum

                  • aydos
                    Edebiyatçı
                    • 02 Haziran 2012
                    • 115

                    #10
                    Söz ağızdan bir kere çıkar
                    hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                    Yorum

                    • aydos
                      Edebiyatçı
                      • 02 Haziran 2012
                      • 115

                      #11
                      hayvan yularından, insan sözünden tutulur..
                      hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                      Yorum

                      • mancurya
                        Çalışkan
                        • 01 Haziran 2012
                        • 519

                        #12
                        aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                        Söz ağızdan bir kere çıkar
                        aydos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                        hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                        ''Bilen bilir ,bilmeyen aslı var sanır.''

                        ''Bilen ile bilmeyen bir olmaz.''

                        ''Bilmemek ayıp değil , öğrenmemek ayıp.''

                        ''Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.''

                        ''Terziye GÖÇ demişler , İĞNEM YANINDA demiş.''

                        ''Dilin kemiği yok ,nereye çevirsen oraya DÖNER ''


                        ----------------------------------------------------

                        Daha sayıyım mı....??

                        Daha neler var, neler...
                        * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

                        Yorum

                        • ulema
                          Has Doktor
                          • 02 Haziran 2012
                          • 39

                          #13
                          Suskunluğum asaletimdendir
                          söylenecek çok sözüm var
                          ama bir lafa bakarım laf mı diye
                          bir de söyleyene,adam mı diye....

                          Yorum

                          • mancurya
                            Çalışkan
                            • 01 Haziran 2012
                            • 519

                            #14
                            ulema Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                            Suskunluğum asaletimdendir
                            söylenecek çok sözüm var
                            ama bir lafa bakarım laf mı diye
                            bir de söyleyene,adam mı diye....

                            * ''HATİCEYE DEĞİL ,NETİCEYE BAK''........

                            Yorum

                            • aydos
                              Edebiyatçı
                              • 02 Haziran 2012
                              • 115

                              #15
                              mancurya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
                              ''Bilen bilir ,bilmeyen aslı var sanır.''

                              ''Bilen ile bilmeyen bir olmaz.''

                              ''Bilmemek ayıp değil , öğrenmemek ayıp.''

                              ''Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.''

                              ''Terziye GÖÇ demişler , İĞNEM YANINDA demiş.''

                              ''Dilin kemiği yok ,nereye çevirsen oraya DÖNER ''


                              ----------------------------------------------------

                              Daha sayıyım mı....??

                              Daha neler var, neler...

                              bir arkadaşın imzasında görmüştüm:
                              biz bilmeyiz, Allah bilir...
                              hayvan yularından, insan sözünden tutulur..

                              Yorum

                              Working...
                              X

                              Debug Information